Wśród 2,4 mld wszystkich tych urządzeń, jakie trafią na rynek, najwięcej będzie oczywiście smartfonów: 1,86 mld (wzrost sprzedaży rok do roku o 2,9 proc.). Rozmaite modele komputerów (zarówno stacjonarnych, jak i laptopów oraz notebooków) sprzedadzą się w 314 mln sztuk (spadek rok do roku o 1,1 proc.), a sprzedaż tabletów wyniesie 229 mln i będzie o 11 proc. wyższa niż w 2013 r., choć jeszcze rok temu analogiczny wskaźnik wynosił 55 proc. – Część użytkowników tabletów nie zastępuje starszych urządzeń nie zastępuje ich nowym tabletem, ale wielofunkcyjnym urządzeniem hybrydowym, co spowoduje wzrost udziału sprzedaży takiego sprzętu z 22 proc. w 2014 roku do 32 proc. w 2018 roku – komentuje Ranjit Atwal z Gartnera. W tym roku firma szacuje sprzedaż tzw. urządzeń ultramobile premium (jak np. SurfacePro) na 37,6 mln, w przyszłym – już na 64,3 mln.

W przyszłym roku Gartner spodziewa się, że smartfonów trafi na rynek ponad 1,9 mld (o 3,7 proc. więcej niż w tym roku). Rynek smartfonów będzie rósł dzięki sprzedaży tańszych modeli. – Rynek ewidentnie faworyzuje teraz producentów tanich , ale dobrej jakości smartfonów, ten trend pogłębił się zwłaszcza w drugim kwartale tego roku, gdy mocno zyskali na nim chińscy producenci. W miarę spadania cen smartfonów rosnąć będzie udział smartfonów w rynku komórek. W 2018 9 na dziesięć telefonów komórkowych będą już stanowić smartfony – komentuje Roberta Cozza z Gartnera.

Komputerów ma się w przyszłym roku sprzedać na globalnym rynku 325 mln (wzrost rok do roku o 3,6 proc.), a tabletów sprzeda się 272,9 mln, czyli o 19 proc. więcej niż w tym roku.