4Fun Media szykuje nową strategię dla kanałów tematycznych

Telewizyjna grupa 4Fun Media po zmianie prezesa planuje zmiany w swoich stacjach i w strategii.

4Fun Media to m.in. nadawca stacji 4fun.tv, Mjuzik.tv i TV Disco. W grupie od maja jest nowy prezes – wieloletnią prezes Ewę Czekałę zastąpił Rafał Baran, ostatnio pracujący w branży reklamowej. W związku z jego pojawieniem się w firmie, telewizyjna grupa przygotowuje się do wdrożenia nowej strategii. Jej założenia i cele zarząd ma opublikować trzecim kwartale.

Jak podaje 4Fun Media, wspólnym celem planowanych zmian ma być większa integracja komunikacyjna wszystkich kanałów nadawcy. -Przygotowywane zmiany w kanałach telewizyjnych połączone będą z nową odsłoną aplikacji Fun App, czyli drugim ekranem podczas oglądania telewizji, szerszym niż do tej pory wykorzystywaniem potencjału social mediów oraz ich efektywnej konwersji na oglądalność stacji należących do 4fun Media. Docelowo, marka 4fun ma stać się czymś więcej niż telewizją, integrując ze sobą świat brandów, rozrywki i show biznesu w celu kreowania nowych źródeł przychodów dla spółki – podaje spółka w raporcie finansowym za I kwartał.

Przychody nadawcy w tym okresie spadły rok do roku w I kwartale o 40 proc. do 4,2 mln zł, zysk operacyjny zmniejszył się o 67 proc. do 645 tys. zł, a wynik netto spadł o 66 proc. do 553 tys. zł.- Głównym powodem spadku przychodów była niższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego oglądalność kanałów nadawanych przez spółkę, co wynikało głównie z rozdrobienia rynku i związanego z tym spadku oglądalności także konkurencyjnych kanałów muzycznych. Spadek oglądalności wiązał się z niższym poziomem przychodów pochodzących z reklamy telewizyjnej, stanowiących główne źródło przychodów 4fun Media – podaje firma. Obniżenie przychodów miało swoje źródło m.in. także w niższej sprzedaży usług interaktywnych realizowanych w drodze sms-owej oraz usług dystrybucyjnych o 34,9 proc.

W I kwartale 2015 kanały 4fun Media oglądało średnio 12,5 tys. widzów wobec 15,7 tys. rok wcześniej. – Powodem tej sytuacji była głównie znacząco większa niż przed rokiem konkurencyjność rynkowa, spowodowana m.in. uruchomieniem kilku nowych kanałów muzycznych oraz zwiększeniem zasięgu technicznego kilku kolejnych konkurentów – podano. Spółka przewiduje, że w tym roku rynek już się nasyci. – To powinno skutkować m.in. nie pojawianiem się na rynku nowych graczy. Potwierdza to fakt, iż w pięciu pierwszych miesiącach bieżącego roku na rynku polskim nie została uruchomiona żadna nowa stacja o profilu muzycznym – podano.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Cyfrowi tłumacze z Polski to hit. Firma z Krakowa ma 70 proc. unijnego rynku

Spółka Vasco z Krakowa, kierowana przez Macieja Góralskiego, wyrasta na giganta rynku elektronicznych tłumaczy. ...

Wiceprezes Huawei zatrzymana w Kanadzie. Chiny protestują

Meng Wanzhou, wiceprezes i dyrektor finansowa chińskiego koncernu Huawei została zatrzymana w Kanadzie za ...

Naukowcy chcą wywołać globalne ocieplenie na Marsie

Naukowcy opracowali nową metodę umożliwiającą hodowanie Ziemskich roślin uprawnych na powierzchni Marsa. Wystarczyć ma ...

Elon Musk proponuje tanią przeprowadzkę na Marsa

Założyciel Tesli i SpaceX Elon Musk już teraz jest przekonany, że koszt przeprowadzki na ...

Steve Wozniak: Przyszłość to robotyka

Gdyby ktoś, kto idzie właśnie na politechnikę zapytał mnie, co ma robić, by znaleźć ...

TikTok nie chce reklam politycznych

Chińska aplikacja TikTok zadeklarowała, że nie zezwoli na płatne reklamy polityczne na swojej platformie. ...