4Fun Media szykuje nową strategię dla kanałów tematycznych

Telewizyjna grupa 4Fun Media po zmianie prezesa planuje zmiany w swoich stacjach i w strategii.

4Fun Media to m.in. nadawca stacji 4fun.tv, Mjuzik.tv i TV Disco. W grupie od maja jest nowy prezes – wieloletnią prezes Ewę Czekałę zastąpił Rafał Baran, ostatnio pracujący w branży reklamowej. W związku z jego pojawieniem się w firmie, telewizyjna grupa przygotowuje się do wdrożenia nowej strategii. Jej założenia i cele zarząd ma opublikować trzecim kwartale.

Jak podaje 4Fun Media, wspólnym celem planowanych zmian ma być większa integracja komunikacyjna wszystkich kanałów nadawcy. -Przygotowywane zmiany w kanałach telewizyjnych połączone będą z nową odsłoną aplikacji Fun App, czyli drugim ekranem podczas oglądania telewizji, szerszym niż do tej pory wykorzystywaniem potencjału social mediów oraz ich efektywnej konwersji na oglądalność stacji należących do 4fun Media. Docelowo, marka 4fun ma stać się czymś więcej niż telewizją, integrując ze sobą świat brandów, rozrywki i show biznesu w celu kreowania nowych źródeł przychodów dla spółki – podaje spółka w raporcie finansowym za I kwartał.

Przychody nadawcy w tym okresie spadły rok do roku w I kwartale o 40 proc. do 4,2 mln zł, zysk operacyjny zmniejszył się o 67 proc. do 645 tys. zł, a wynik netto spadł o 66 proc. do 553 tys. zł.- Głównym powodem spadku przychodów była niższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego oglądalność kanałów nadawanych przez spółkę, co wynikało głównie z rozdrobienia rynku i związanego z tym spadku oglądalności także konkurencyjnych kanałów muzycznych. Spadek oglądalności wiązał się z niższym poziomem przychodów pochodzących z reklamy telewizyjnej, stanowiących główne źródło przychodów 4fun Media – podaje firma. Obniżenie przychodów miało swoje źródło m.in. także w niższej sprzedaży usług interaktywnych realizowanych w drodze sms-owej oraz usług dystrybucyjnych o 34,9 proc.

W I kwartale 2015 kanały 4fun Media oglądało średnio 12,5 tys. widzów wobec 15,7 tys. rok wcześniej. – Powodem tej sytuacji była głównie znacząco większa niż przed rokiem konkurencyjność rynkowa, spowodowana m.in. uruchomieniem kilku nowych kanałów muzycznych oraz zwiększeniem zasięgu technicznego kilku kolejnych konkurentów – podano. Spółka przewiduje, że w tym roku rynek już się nasyci. – To powinno skutkować m.in. nie pojawianiem się na rynku nowych graczy. Potwierdza to fakt, iż w pięciu pierwszych miesiącach bieżącego roku na rynku polskim nie została uruchomiona żadna nowa stacja o profilu muzycznym – podano.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zapomnij o serwisie. Naprawa smartfona w domu klienta

Apple oferuje usługę naprawy uszkodzonego sprzętu bez wychodzenia z domu. Technik z autoryzowanego serwisu ...

Microsoft szykuje dwie rewolucyjne konsole

Wielkimi krokami zbliża się kolejna generacja konsoli Microsoftu. Dotychczasowa – Xbox One – ma ...

Po lotniczych Amazon rozpoczął sprzedaż biletów do kin

Amerykański Amazon uruchomił w Indiach nową usługę. We współpracy z lokalnym potentatem rynkowym będzie ...

Chiny: kupisz smartfona, jak dasz do zeskanowania twarz

Biometria, skanowanie tęczówki i rozpoznawanie twarzy stają się coraz popularniejszymi metodami zabezpieczeń stosowanych w ...

ZUS i Comarch zakopują topór wojenny

Strony zawrą porozumienie w sprawie systemu informatycznego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. 8 listopada mają podpisać ...

TikTok: Enklawa młodych warta miliardy

W Polsce na TikToku, młodzieżowej aplikacji, konta ma 6 mln użytkowników. Cenny pomysł nie ...