Skierowana do klientów indywidualnych ofensywa Research In Motion w Polsce i całym regionie EMEA (Europa, Bliskich Wschód, Afryka), którą firma zapowiedziała kilka tygodni temu, zdaje się przynosić pierwsze efekty.

Kanadyjski koncern poinformował, że w ciągu ostatnich trzech tygodni w regionie EMEA w ciągu „mniej niż trzech tygodni” odnotowano ponad milion nowych aktywacji usługi BlackBerry.

Przedstawiciele polskiego biura RIM, które wciąż się organizuje (za siedzibę obrano pomieszczenia biurowe w warszawskich Złotych Tarasach), na razie nie chce komentować sprzedaży.

Także Bartosz Dobrzyński, odpowiedzialny za marketing członek zarządu P4, operatora Play, który intensywnie promuje smartfony BlackBerry, nie podaje szczegółów: – Odnotowujemy wzrost sprzedaży BlackBerry zarówno w ofercie postpaid jak i prepaid – powiedział.

Patrick Spence, dyrektor zarządzający RIM na region EMEA skomentował te doniesienia następująco (za oficjalnym komunikatem prasowym): – Cieszy nas nasz sukces w regionie EMEA i doceniamy efekty pracy deweloperów aplikacji, współpracujących z nami operatorów, partnerów handlowych i dystrybucyjnych, bez których osiągnięcie takiego rezultatu nie byłoby możliwe. Smartfony BlackBerry są marką numer jeden na wielu rynkach EMEA, w tym w Holandii, Republice Południowej Afryki czy w Wielkiej Brytanii. Pozostajemy tam także numerem jeden jeśli chodzi o sprzedaż smartfonów w systemie prepaid(…).