Wzrosną wydatki na reklamę w wyszukiwarkach mobilnych

Wydatki reklamodawców na marketing w wyszukiwarkach nie spadają, z tendencją wzrostową w obszarze urządzeń mobilnych, ponieważ wskaźniki konwersji w przypadku tabletów są wyższe niż w przypadku komputerów stacjonarnych. W efekcie specjaliści od marketingu będą prawdopodobnie kierowali więcej środków na reklamę w wyszukiwarkach na urządzenia mobilne, zwłaszcza na tablety, aby zwiększyć zwrot z inwestycji w reklamę – to jeden z wnisoków raportu z raportu Adobe Digital Index, zawierającego opis sytuacji w branży reklamy cyfrowej w II kwartale 2012 r. oraz prognozę do końca roku.

Ciekawe trendy autorzy raportu zauważają wśród użytkowników tabletów. Według nich ruch mobilny, zwłaszcza generowany przez tablety, nadal daje reklamodawcom duże możliwości. Wprawdzie wskaźnik CPC (Cost Per Click — koszt za kliknięcie ) jest dla tabletów nadal gorszy niż dla komputerów stacjonarnych, ale wskaźniki konwersji były o 20 proc. wyższe. Oznacza to, że specjaliści od marketingu mogą znacznie zwiększyć zwrot z inwestycji przez ukierunkowanie wydatków na reklamę wyświetlaną na tabletach.

Raport odnotowuje, że reklama w wyszukiwarkach nadal się rozwija, zarówno w USA, jak i w Europie i jest ważnym kanałem marketingu cyfrowego. W USA wydatki na marketing w wyszukiwarkach wzrosły o 13 proc. w ujęciu rok do roku, a zwrot z inwestycji stale się poprawia. Także w Wielkiej Brytanii i Niemczech odnotowano znaczny wzrost wydatków na marketing w wyszukiwarkach — odpowiednio o 18 proc. i 12 proc. proc. w porównaniu z rokiem poprzedn

Raport przewiduje, że wydatki w USA na marketing w wyszukiwarkach będą wzrastać w tempie 10–15 proc. rok do roku. Można też oczekiwać 15-procentowego wzrostu w Wielkiej Brytanii i Niemczech, czyli na dwóch największych w Europie e-rynkach. Natomiast ruch generowany przez tablety i smartfony (z którym według prognozy pod koniec roku będzie związanych 16-20 proc. wszystkich wydatków na marketing w wyszukiwarkach) będzie na koniec roku stanowił 20 proc. całego ruchu w Internecie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sklep posprzątają roboty. A co z ludźmi?

Roboty mają pomagać w utrzymaniu porządku i czystości w największej amerykańskiej sieci handlowej Walmart. ...

Właściciel Onetu na zakupach w sieci. Czy to początek fali przejęć?

Ringier Axel Springer Media, właściciel Onetu, kupuje popularne serwisy nieruchomościowe Gratka.pl i Morizon.pl. Goni ...

Grozi nam cyberarmagedon na drogach. Niepokojące dane

Rosnąca liczba samochodów połączonych z siecią i komunikujących się między sobą to przyszłość, od ...

Pozwólmy Windows 7 odejść na zasłużoną emeryturę

Poczciwy Windows 7 skończył w ubiegłym roku dziesięć lat. Dekada w nowych technologiach, to ...

W czasie epidemii studentów zastępują roboty i awatary

Tokijski Uniwersytet BBT na zakończenie semestru wręczył dyplomy robotom. Samojezdne maszyny, z ekranem zamiast ...