T-Mobile Polska.: przychodom pomaga GTS

Publikacja: 06.08.2015 08:45

Jeden z czterech największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju, T-Mobile Polska pozyskał w II kw. 2015 r. 32 tys. kart SIM i zamknął półrocze z 15,872 mln kart – wynika z danych udostępnionych przez Deutsche Telekom, właściciela komórkowej sieci.

Zdobywał jednak klientów głównie w segmencie pre-paid (plus 108 tys. kart), a w post-paid zanotował spadek o 76 tys. abonentów.

Od początku roku T-Mobile Polska składa się z dwóch segmentów: dawnego mobilnego i nowego – stacjonarnego – czyli d. GTS Poland. Łączne przychody T-Mobile Polska, za sprawą biznesu stacjonarnego, który kwartalnie notuje teraz około 120 mln zł wpływów,  były w II kw. br. wyższe o 3,9 proc. niż rok wcześniej i zamknęły się sumą 1,58 mld zł – wynika z naszych obliczeń na podstawie danych w euro DT.

Natomiast biznes komórkowy T-Mobile Polska dał operatorowi w ciągu trzech miesięcy zagończych 30 czerwca br. 1,47 mld zł przychodów, co oznacza spadek o 2,8 proc. w porównaniu z II kw. 2014 roku. Przychody z samych usług mobilnych operatora spadały do 1,1 mld zł, o 4,6 proc.

ARPU od użytkownika T-Mobile spadło przy tym wolniej, bo o 1,4 proc. Statystyczny klient abonamentowy płaci miesięcznie telekomowi około 45,2 zł, a na kartę SIM przypada co miesiąc około 24,6 zł.

Więcej rozmawiano. W drugim kwartale br. w miesiącu klient kontraktowy średnio wykonywał połączenia trwające 311 minut, podczas gdy rok wcześniej 264 minuty.

EBITDA T-Mobile Polska zamknęła się sumą 595,7 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 1,3 proc. Marża telekomu na tym poziomie nieznacznie się obniżyła do 37,7 proc. z 38,6 proc. w II kw. ub.r.

Wzrosły operatorowi koszty pozyskania (o 57 proc.), a spadły (o 77 proc.) koszty ponoszone na utrzymanie klienta.

Jeden z czterech największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju, T-Mobile Polska pozyskał w II kw. 2015 r. 32 tys. kart SIM i zamknął półrocze z 15,872 mln kart – wynika z danych udostępnionych przez Deutsche Telekom, właściciela komórkowej sieci.

Zdobywał jednak klientów głównie w segmencie pre-paid (plus 108 tys. kart), a w post-paid zanotował spadek o 76 tys. abonentów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu