DT sprzedaje portal za akcje Stroera warte 0,3 mld euro

Publikacja: 13.08.2015 09:20

Deutsche Telekom poinformował dziś, że zawarł umowę z grupą działającą w sektorze reklamy zewnętrznej – Stroer, której sprzeda platformę internetową t-online.de oraz spółkę marketingu cyfrowego InteractiveMedia CCSP GmbH.

Stroer zapłaci za przejmowane spółki własnymi akcjami, wyemitowanymi dla DT, wartymi około 0,3 mld euro i odpowiadającymi 11-13 proc. podniesionego kapitału medialnej grupy.

Telekomunikacyjna grupa nie będzie mogła sprzedać papierów przez kolejnych 12 miesięcy.

Na transakcję zgodzić się musi jeszcze tamtejszy urząd antymonopolowy, czyli Federal Cartel Office i obwarowana jest także innymi zwyczajowymi warunkami. Do jej finalizacji ma dojść w czwartym kwartale 2015 r.

DT poinformował, że sprzedaż aktywów wpisuje się w jego strategię, mającą na celu utworzenie wiodącego dostawcy telekomunikacyjnego w Europie. „Część tej strategii obejmuje opcję budowy wartości w obszarach biznesowych, które nie mogą być wystarczająco rozwijane w ramach Grupy Deutsche Telekom, ale poprzez partnerstwa i sprzedaż” – podał telekom.

Portal T-online.de jest jednym z najczęściej odwiedzanych serwisów internetowych w Niemczech, a ponadto stanowi platformę obsługującą pocztę elektroniczną w centrum obsługi klientów DT. Telekomunikacyjna grupa zachowa tę funkcjonalność.

Deutsche Telekom poinformował dziś, że zawarł umowę z grupą działającą w sektorze reklamy zewnętrznej – Stroer, której sprzeda platformę internetową t-online.de oraz spółkę marketingu cyfrowego InteractiveMedia CCSP GmbH.

Stroer zapłaci za przejmowane spółki własnymi akcjami, wyemitowanymi dla DT, wartymi około 0,3 mld euro i odpowiadającymi 11-13 proc. podniesionego kapitału medialnej grupy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu