Deutsche Telekom poinformował dziś, że zawarł umowę z grupą działającą w sektorze reklamy zewnętrznej – Stroer, której sprzeda platformę internetową t-online.de oraz spółkę marketingu cyfrowego InteractiveMedia CCSP GmbH.
Stroer zapłaci za przejmowane spółki własnymi akcjami, wyemitowanymi dla DT, wartymi około 0,3 mld euro i odpowiadającymi 11-13 proc. podniesionego kapitału medialnej grupy.
Telekomunikacyjna grupa nie będzie mogła sprzedać papierów przez kolejnych 12 miesięcy.
Na transakcję zgodzić się musi jeszcze tamtejszy urząd antymonopolowy, czyli Federal Cartel Office i obwarowana jest także innymi zwyczajowymi warunkami. Do jej finalizacji ma dojść w czwartym kwartale 2015 r.
DT poinformował, że sprzedaż aktywów wpisuje się w jego strategię, mającą na celu utworzenie wiodącego dostawcy telekomunikacyjnego w Europie. „Część tej strategii obejmuje opcję budowy wartości w obszarach biznesowych, które nie mogą być wystarczająco rozwijane w ramach Grupy Deutsche Telekom, ale poprzez partnerstwa i sprzedaż” – podał telekom.