Do poniedziałku 31 sierpnia operatorzy telefonii komórkowej mieli czas, aby wprowadzić do nowego systemu uwzględniającego funkcjonowanie platformę Urzędu Komunikacji Elektronicznej (tzw. PLI CBD) zlecenia przeniesienia numeru złożone przez klientów przed 26 czerwca tego roku.

Tego dnia ruszyła platforma PLI CBD, która jest ogniwem pośredniczącym w kontaktach operatorów potrzebnych by obsłużyć osobę przenoszącą numer. W piątek Polkomtel, operator sieci Plus w odpowiedzi na nasze pytania podał, że zakończył migrację starszych zleceń. Orange Polska zadeklarował, że także poradził sobie na czas.

O migrację ostatnich zleceń walczyli P4 i T-Mobile Polska. Według naszych informacji były to m.in. zlecenia przenosin do sieci Virgin Mobile, w imieniu której działał P4.

W poniedziałek T-Mobile poinformował nas, że weryfikuje ostatnie pojedyncze sprawy, aby we wtorek zamknąć proces migracji.

Według naszych rozmówców, telekomy przez pewien czas nie mogły poradzić sobie z systemem. Aby PLI CBD potraktowało zlecenie MNP jako przyjęte między stronami wymiany muszą zostać przesłane cztery potwierdzenia. Nie zawsze się to udawało i zdarzało się, że zlecenie przeniesienia „znikało”: u jednego operatora numer już nie był identyfikowany, ale docelowa sieć jeszcze go nie przyjęła.