IDC: rynek smartfonów w III kw. 2015

355,2 mln nowych smartfonów sprzedali producenci w trzecim kwartale 2015 roku – podała firma analityczna IDC. To o 6,8 proc. więcej niż w 2014 roku, w tym samym okresie i najlepszy wynik w historii segmentu inteligentnych telefonów.

Liderem sprzedaży pozostaje Samsung, który sprzedał 84,5 mln swoich urządzeń czyli o 4,9 mln więcej niż rok temu. Minimalnie zmalał jego udział w rynku, który obecnie wynosi 23,8 proc.

Drugi w zestawieniu amerykański producent, Apple, ma 13,5-proc. udział w rynku. Zapewniła mu go sprzedaż 48 mln iPhone’ów. Co ważne, jest to wynik o ponad 22 proc. wyższy niż przed rokiem co pokazuje, że inżynierowie z Cupertino wciąż cieszą się ogromnym zaufaniem konsumentów, szczególnie na rodzimym rynku.

Trzecim, największym dostawcom jest Huawei. Chińczycy zwiększyli swoją sprzedaż o 60,9 proc. Rok do roku i uplasowali na rynku 26,5 mln swoich urządzeń.

Okazuje się, że polityka wchodzenia na kolejne rynki oraz produkty z najwyższej półki cenowej zyskują przychylność. Trend ten bardzo wyraźnie widać również w Polsce, gdzie Huawei dostarczył 7,7 proc, wszystkich urządzeń.

Czwarte miejsce przypadło w udziale koncernowi Lenovo, który sam zyskuje rok do roku 11,1 proc. Ze sprzedażą 18,8 mln urządzeń. Patrząc jednak na wchłoniętą przez koncern Motorolę, sumaryczny wynik obu marek jest zdecydowanie ujemny. Sprzedaż spadła o 26,8 proc. z poziomu 25,7 mln egzemplarzy.

Ostatnim wyszczególnionym w zestawieniu producentem jest Xiaomi, który sprzedał 18,3 mln inteligentnych smartfonów i poprawił swoją statystykę o równy milion sztuk.

Pozostałe podmioty sprzedały łącznie 159,1 mln telefonów, czyli o 2,4 proc. mniej niż rok temu. Wśród największych przegranych są przede wszystkim Sony i LG, których wejście na rynek smartfonów było dobrze przyjęte, ale koncernom nie udaje się wytrzymać konkurencji ze strony chińskich konkurentów.

Mimo, że sprzedaż wyraźnie wzrosła nie sprawdziły się prognozy analityków z IDC, które mówiły o zakończeniu kwartału na poziomie prawie 364 mln sprzętów. Zgodnie z założeniami zamykające rok miesiące będą jeszcze obfitsze dla producentów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rosja planuje podatek od smartfonów

Kreml ma kolejny pomysł na zwiększenie wpływów do kasy państwa. Rosji. Po podatku od ...

AI podpowie Nike, jakich butów chcą klienci

Amerykański koncern kupił bostoński startup Celect, który ma mu pomóc w przewidywaniu, czego oczekują ...

Koreańczycy chcieli odszkodowań, dostali technologiczne sankcje

Japonia wprowadziła od 4 lipca nowe ograniczenia w eksporcie do Korei Południowej niektórych materiałów ...

Wunderwaffe na katar i kaszel. Amazon rozprawi się z przeziębieniami

„Projekt Gesundheit” pod takim kryptonimem, w ścisłej tajemnicy, amerykański koncern z branży e-commerce prowadzi ...

Nadzór finansowy otwiera się na fintechy i cyfryzację

Cyberbezpieczeństwo, chmura obliczeniowa, blockchain czy tzw. wirtualna piaskownica – to część wyzwań, z którymi ...

Dariusz Piotrowski, Dell Technologies: Każda firma będzie technologiczną

Przez wiele lat żyliśmy w świecie, gdzie wszystko się udawało i doskonale rozwijało. Uśpiliśmy ...