Abonamenty internetowe mocno podrożały. U kogo najbardziej?

Bloomberg

Średnio nieco ponad 65 zł kosztowało w maju stacjonarne łącze dostępu do internetu poza pakietem w ofertach operatorów dla nowych klientów – wynika z analizy opublikowanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej na temat cen usług w Polsce.

Kwota ta jest o około 10 proc. wyższa niż w poprzedniej analizie na ten sam temat – wynika z naszych obliczeń.

UKE publikuje raport co roku, ale w różnych miesiącach. Dla przykładu rok temu publikacja ukazała się w kwietniu i dotyczyła cen widocznych w ofertach operatorów w styczniu 2018 roku.

Zestawienie obu analiz urzędu regulującego rynek telekomunikacyjny w Polsce pokazuje, że operatorami, którzy obniżyli nieznacznie średnią cenę łącza, były Orange Polska oraz łódzka telewizja kablowa Toya. Średnia cena stacjonarnego łącza internetowego od Orange spadła o ponad 4 zł, z 82,5 do 78,04 zł (było to zanim operator podniósł ceny w tym roku).

Natomiast stawka w kablówce Toya (działa na ograniczonym obszarze kraju) spadła o 2,7 zł. Wszyscy pozostali operatorzy średnie ceny abonamentów podnosili.

Tabele UKE wskazują, że największą podwyżkę wprowadziła wielkopolska Inea (z około 60 do 80 zł). Spora zmiana na przestrzeni kilkunastu miesięcy widoczna jest także w Netii (wzrost o około 7 zł, do 60,4 zł) czy Multimedia Polska oraz Vectrze (podwyżki odpowiednio o 9 i 10 zł, do 56,2 oraz 60,2 zł).

Jak wyliczył UKE, rosły ceny za łącza szybkie: od 30 do 100 Mb/s oraz ponad 100 Mb/s. W pierwszym wypadku wzrost wynosi 3 proc., w drugim – 7 proc. Łącza te ciągną w górę wartość całego rynku: w 2018 r. odpowiadały za 65 proc. tortu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rekordowe zakupy w sklepach internetowych

Branża przyzwyczaiła do szybkiego rozwoju, ale w tym roku tempo jest wyjątkowe. W październiku ...

Tesla z logo nadgryzionego jabłka? Ujawniono tajny plan Apple

Technologiczny gigant zarządzany przez Tima Cook’a proponował przed laty kupno Tesli za bardzo duże ...

Usługi transportowe hitem e-handlu

Internet podbijają już nie tylko e-sklepy. Platformy oferujące różne usługi liczą już swoich klientów ...

E-sklepy zmieniają szyldy. Konkurencja ciśnie

Jeden z liderów e-sprzedaży kosmetyków zmienia szyld z iPerfumy na Notino. Do gruntownego odświeżenia ...

Raport NASK: Hakerzy będą coraz groźniejsi

Im biznes czy administracja będą częściej korzystać z internetu, tym łatwiej mogą się zetknąć ...

Zostań żołnierzem, dilerem narkotyków, a potem idź do spa

Liczba producentów gier na rynku głównym GPW może w tym roku powiększyć się o co ...