Wavemaker: 24 proc. abonentów płatnych telewizji rozważa rezygnację

Średnio 24 proc. abonentów operatorów płatnej telewizji (platform satelitarnych i telewizji kablowych) w 2017 roku myślało o rezygnacji z tych usług  – wynika z badania Projekt Cyfrowizja IV agencji Wavemaker.

O rezygnacji z usług telewizji kablowej myślało 26 proc., a platform satelitarnych – 23 proc. abonentów. Do takich rozważań najczęściej skłania konsumentów wysokość abonamentu oraz przekonanie, że oferta programowa jej nie uzasadnia.

Według Wavemker, największą skłonność do rezygnacji z usług płatnej telewizji przejawiają klienci uiszczający więcej niż 100 zł miesięcznie. W tej grupie o rezygnacji z abonamentu myślało 30 proc. badanych.

– Choć liczby te wyglądają zatrważająco, odsetek potencjalnych „cord-cutterów” nie wzrósł w stosunku do ubiegłych lat mimo rozwoju SVOD i naziemnej telewizji cyfrowej. Bez wątpienia jednak operatorzy płatnej TV mają duży segment „newralgicznych” klientów. Około 2 mln gospodarstw płacących dziś za dostęp do tradycyjnej TV poszukuje alternatyw – uważa Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker, cytowana w komunikacie prasowym agencji.

Nadal duża jest grupa osób, które nie zamierzają rezygnować z płatnej telewizji. Trzymają je przy niej: internet w pakiecie (choć jego znaczenie wyraźnie spadło w stosunku do poprzednich lat), kanały filmowe i sportowe. Co piąty posiadacz telewizji kablowej deklaruje, że jest do usługi po prostu przyzwyczajony.

Według Wavemakera, kanały telewizyjne, które w największym stopniu sprawiają, że abonenci nie rezygnują z płatnych platform to Discovery, TVN 24 oraz Polsat Sport i National Geographic. Na kolejnych miejscach znalazły się HBO, Eurosport, Kino Polska, History, Polsat Film oraz Eleven Sports.

Spośród widzów, którzy zrezygnowali z abonowania płatnej telewizji w tradycyjnej formule, 47 proc. zrobiła to dlatego, że kanały, które oglądała są dostępne online. 36 proc. wskazała złą jakość obsługi ze strony operatora, taki sam odsetek zbyt wysoką cenę. 28 proc. uważa, że wystarczy oferta bezpłatnej cyfrowej telewizji naziemnej, 27 proc. podało, że nie oglądało kupionych programów, a tylko 23 proc. wyjaśniało swoją decyzję tym, że zdecydowało się na zakup abonamentu Netfliksa, czy innych serwisów tego typu.

Badanie Projekt Cyfrowizja IV agencja Wavemaker zrealizowała w październiku 2018 r. metodą CAWI na grupie 1500 telewidzów z dostępem do internetu.

Mogą Ci się również spodobać

Koronawirus wygania Polaków na telepracę. Czas wirtualnych biur

Zamknięcie szkół i decyzja wielu firm o wysłaniu pracowników do domów sprawiły, że wzrósł ...

System rozpoznawania twarzy ochroni Taylor Swift przed stalkerami

Borykająca się z problemem natrętnych fanów gwiazda muzyki pop Taylor Swift idzie na wojnę ...

Państwowi giganci chcą, by startupy rozwiązały ich problemy

12 września ruszy rządowy konkurs, wzorowany na amerykańskim DARPA, gdzie projekty dla armii prezentują ...

„Zimna Wojna” znika z Netfliksa. Serwis się trochę pospieszył

„Zimna Wojna” laureat nagrody w Cannes w reżyserii Pawła Pawlikowskiego, trafił 1 listopada na ...

Producenci gier zarabiają na koronawirusie. Ale na giełdach rzeź

Od poniedziałku łączne wyceny giełdowych studiów stopniały o 3 miliardy złotych. Przedstawiciele firm twierdzą, ...