Wavemaker: 24 proc. abonentów płatnych telewizji rozważa rezygnację

Średnio 24 proc. abonentów operatorów płatnej telewizji (platform satelitarnych i telewizji kablowych) w 2017 roku myślało o rezygnacji z tych usług  – wynika z badania Projekt Cyfrowizja IV agencji Wavemaker.

O rezygnacji z usług telewizji kablowej myślało 26 proc., a platform satelitarnych – 23 proc. abonentów. Do takich rozważań najczęściej skłania konsumentów wysokość abonamentu oraz przekonanie, że oferta programowa jej nie uzasadnia.

Według Wavemker, największą skłonność do rezygnacji z usług płatnej telewizji przejawiają klienci uiszczający więcej niż 100 zł miesięcznie. W tej grupie o rezygnacji z abonamentu myślało 30 proc. badanych.

– Choć liczby te wyglądają zatrważająco, odsetek potencjalnych „cord-cutterów” nie wzrósł w stosunku do ubiegłych lat mimo rozwoju SVOD i naziemnej telewizji cyfrowej. Bez wątpienia jednak operatorzy płatnej TV mają duży segment „newralgicznych” klientów. Około 2 mln gospodarstw płacących dziś za dostęp do tradycyjnej TV poszukuje alternatyw – uważa Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker, cytowana w komunikacie prasowym agencji.

Nadal duża jest grupa osób, które nie zamierzają rezygnować z płatnej telewizji. Trzymają je przy niej: internet w pakiecie (choć jego znaczenie wyraźnie spadło w stosunku do poprzednich lat), kanały filmowe i sportowe. Co piąty posiadacz telewizji kablowej deklaruje, że jest do usługi po prostu przyzwyczajony.

Według Wavemakera, kanały telewizyjne, które w największym stopniu sprawiają, że abonenci nie rezygnują z płatnych platform to Discovery, TVN 24 oraz Polsat Sport i National Geographic. Na kolejnych miejscach znalazły się HBO, Eurosport, Kino Polska, History, Polsat Film oraz Eleven Sports.

Spośród widzów, którzy zrezygnowali z abonowania płatnej telewizji w tradycyjnej formule, 47 proc. zrobiła to dlatego, że kanały, które oglądała są dostępne online. 36 proc. wskazała złą jakość obsługi ze strony operatora, taki sam odsetek zbyt wysoką cenę. 28 proc. uważa, że wystarczy oferta bezpłatnej cyfrowej telewizji naziemnej, 27 proc. podało, że nie oglądało kupionych programów, a tylko 23 proc. wyjaśniało swoją decyzję tym, że zdecydowało się na zakup abonamentu Netfliksa, czy innych serwisów tego typu.

Badanie Projekt Cyfrowizja IV agencja Wavemaker zrealizowała w październiku 2018 r. metodą CAWI na grupie 1500 telewidzów z dostępem do internetu.

Mogą Ci się również spodobać

Polska wypadła z wyścigu po grafen

Miał być spektakularny sukces. Jednak polska technologia, zamiast trafić do fabryk, utknęła w laboratoriach. ...

Bitcoin szaleje. Kosztuje już 12 tys. dol.

Po raz pierwszy od prawie półtora roku bitcoin sforsował próg 12 tys. dolarów. Stało się ...

Nie tylko Keanu Reeves w polskim Cyberpunku. Aktorzy idą do gier

Keanu Reeves nie tylko wystąpił na scenie targów E3, ale też trafił do gry ...

USA nakładają sankcje na grupy hakerów z Korei Północnej

Departament Skarbu USA ogłosił sankcje nałożone na trzy grupy hakerów z Korei Północnej, które ...

Startupy 2019. RoboCamp spopularyzuje naukę kodowania

Gdański startup z końcem 2018 r. pozyskał ponad pół miliona dolarów od funduszu Alfabeat. ...