Świąteczne statystyki SMSów 2018/2019

Niegdyś operatorzy komórkowi po świętach Bożego Narodzenia i Nowym Roku na wyścigi publikowali dane liczbowe pokazujące, jaką popularnością cieszą się SMS-y (ang. short message system), czyli krótkie wiadomości tekstowe przesyłane z telefonu na telefon. Dziś pracownicy firm telekomunikacyjnych proszeni o takie statystyki najczęściej wzruszają ramionami.

Nie mają ich na podorędziu, bo usługą tracącą na rzecz innych form komunikacji (serwisów społecznościowych, komunikatorów) mało kto się ponoć interesuje.

Dane takie przygotowali dla nas Orange Polska, P4, operator sieci Play, a w piątek dołączył do nich także T-Mobile Polska.

I tak 24 grudnia 2018 roku,w wigilię Bożego Narodzenia, czyli najpopularniejszy dzień składania życzeń świątecznych, klienci Orange przesłali 71 mln SMS-ów, o ponad 10 mln mniej niż przed rokiem.

W czasie o największym natężeniu korespondencji: między godziną 14 a 17 co godzina przesyłano 6 mln wiadomości. To dużo? Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, pamięta lata, gdy w 60 minut przesyłaliśmy 8–9 mln wiadomości. Mniej SMS-ów niż rok temu wysyłano w sieci Orange w pierwszy i drugi dzień świąt. Natomiast w sylwestra 2018 r. Orange Polska zanotował nieznaczny wzrost do 39 mln SMS-ów.

Dużo aktywniejsi byli pod tym względem użytkownicy sieci Play. Marcin Gruszka, rzecznik telekomu, podaje, że w Wigilię wysłali 76,1 mln wiadomości, a w sylwestra – 81,5 mln. Danych sprzed roku niestety nie dostaliśmy.

W sieci T-Mobile Polska 24 grudnia przesłano 46,6 mln wiadomości tekstowych, o 3,4 mln mniej niż rok wcześniej. Z kolei w sylwestra i Nowy Rok klienci telekomy wysłali w sumie trochę ponad 43 mln SMSów, czyli więcej niż na przełomie 2017 i 2018 roku.

Według Urzędu Komunikacji Elektronicznej pierwszym rokiem zauważalnego spadku liczby SMS-ów w Polsce był 2016 r.: skurczyła się o 3,3 proc., do 50,2 mld.

 

Mogą Ci się również spodobać

Hotel za gościa wrzuci zdjęcia na Instagrama

W kilkunastu hotelach sieci ibis turysta nie musi się już martwić o relacjonowanie swojego ...

Airbnb ugięło się. Rozjaśni swoje ceny

Wspólne działanie Komisji Europejskiej i krajowych urzędów ochrony konsumenta zmusiło amerykańską platformę rezerwacyjną Airbnb ...

Rząd wreszcie zajmie się Uberem. To dziesiąte podejście

Na wtorkowym posiedzeniu Rady Ministrów rozpatrywany będzie projekt nowelizacji ustawy o transporcie. Planowane regulacje ...

Levi’s i Google wprowadzają na rynek inteligentną kurtkę

Amerykański producent odzieży Levi Strauss & Co. Razem z koncernem Google wprowadza na rynek ...

Młodzi Polacy w elicie najbardziej wpływowych

Warszawski startup CallPage oraz twórca gier Maciej Tomaszkiewicz, naukowiec Mateusz Hołda i aktor Maciej ...

Amerykański odwet? Atak na rosyjską wyszukiwarkę i energetykę

Atak hakerski na rosyjską wyszukiwarkę Yandex został prawdopodobnie zlecony przez jednego z członków sojuszu ...