W sieci Cyfrowego Polsatu pękł eksabajt

Ponad miliard gigabajtów (ponad eksabajt) zostało przesłanych w sieci Grupy Cyfrowy Polsat w 2018 roku – poinformowały dziś służby prasowe grupy kontrolowanej przez Zygmunta Solorza.

Według Grupy Cyfrowy Polsat, to pierwszy eksabajt danych przesłany w sieci mobilnej w Polsce przez rok. Ponad 91 proc. transferu odbyło się w technologii LTE i LTE Advanced grupy, w zasięgu których jest odpowiedni 99 proc. oraz 73 proc. Polaków.

Wcześniej Cyfrowy Polsat informował w sprawozdaniu rocznym, że klienci indywidualni grupy przetransferowali w 2018 r. w sumie 965 mln gigabajtów, o 28 proc. więcej niż w 2017 r..

„Klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu są najbardziej internetowymi użytkownikami mobilnego Internetu w kraju” – podaje grupa.

Wynikałoby z powyższego, że operatorzy wirtualni, korzystający z infrastruktury grupy (w tym P4, operator sieci Play) mieli niewielki udział w całości ruchu w mobilnej sieci.

Tu warto wspomnieć, że P4 wykorzystuje umowy roamingu krajowego w większym stopniu do usług głosowych, niż dostępu do internetu.

Cyfrowy Polsat, o którym mówi się, że relatywnie mało inwestuje w infrastrukturę, zapewnił, w komunikacie, że 2018 rok był dla niego czasem „stale prowadzonych inwestycji w dalszą rozbudowę sieci telekomunikacyjnej”.

„Były one prowadzone w oparciu o posiadane i wykorzystywane przez Grupę Cyfrowy Polsat częstotliwości z zakresu 900 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz i 2600 MHz oraz agregację pasma z tych zasobów. Na koniec 2018 roku Grupa posiadała ponad 13,3 tysięcy systemów eNodeB działających w technologii LTE/LTE Advanced na różnych pasmach” – czytamy.

„Agregacja pasm w połączeniu z zastosowaniem modulacji 256 QAM i MIMO4x4 pozwala dostarczać klientom Plusa i Cyfrowego Polsatu coraz wyższą jakość świadczonych usług. Umożliwiło to oferować w niektórych regionach Polski technologię LTE-Advanced o maksymalnej prędkości transmisji powyżej 600 Mb/s” – podał telekom.

Wyliczanka ta posłużyła grupie jako nawiązanie do trwającej marketingowej operatorów, zapoczątkowanej przez kampanię sieci komórkowej Play, używającej w reklamach sformułowania „5G-Ready”.

„Te nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane są w Grupie Cyfrowy Polsat od października 2017 roku, co według ostatnich komunikatów wysyłanych do rynku i klientów przez konkurencję prowadzi do wniosku, że Plus wraz z Cyfrowym Polsatem już od ponad półtora roku są 5G-Super Ready ;)” – napisali przedstawiciele grupy Cyfrowy Polsat.

Mogą Ci się również spodobać

Facebook podgląda ciebie? Podejrzyj Facebooka

Facebook wie o tobie wszystko. Teraz ty będziesz mógł się dowiedzieć, co konkretnie wie ...

Kobieta zabierze Uberem tylko inną kobietę

Uber w Arabii Saudyjskiej wprowadził nową usługę: kobiety współpracujące z nim mogą określić swoje ...

Rosyjski dron nie zabije, a tylko oślepi i powali

Do rąk rosyjskich sił bezpieczeństwa trafił dron, którego zadaniem ma być obezwładnienie wrogów przy ...

McDonald’s zatrudni roboty. Wyręczą pracowników przy smażeniu frytek

Najpopularniejsza sieć typu fastfood ma zamiar zatrudnić roboty do obsługi frytkownic. Wszystko po to, ...

Nowe supermateriały. Rośnie groźna konkurencja dla polskiego grafenu

Prawie wszystkie pieniądze, jakie dotychczas przeznaczano w Polsce na rozwój grafenu, przyznawane były pod ...

Porównywarki skarżą się w Brukseli na Google’a

41 europejskich porównywarek cen z 21 państw, w tym kilka polskich jak Ceneo czy ...