W sieci Cyfrowego Polsatu pękł eksabajt

Ponad miliard gigabajtów (ponad eksabajt) zostało przesłanych w sieci Grupy Cyfrowy Polsat w 2018 roku – poinformowały dziś służby prasowe grupy kontrolowanej przez Zygmunta Solorza.

Według Grupy Cyfrowy Polsat, to pierwszy eksabajt danych przesłany w sieci mobilnej w Polsce przez rok. Ponad 91 proc. transferu odbyło się w technologii LTE i LTE Advanced grupy, w zasięgu których jest odpowiedni 99 proc. oraz 73 proc. Polaków.

Wcześniej Cyfrowy Polsat informował w sprawozdaniu rocznym, że klienci indywidualni grupy przetransferowali w 2018 r. w sumie 965 mln gigabajtów, o 28 proc. więcej niż w 2017 r..

„Klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu są najbardziej internetowymi użytkownikami mobilnego Internetu w kraju” – podaje grupa.

Wynikałoby z powyższego, że operatorzy wirtualni, korzystający z infrastruktury grupy (w tym P4, operator sieci Play) mieli niewielki udział w całości ruchu w mobilnej sieci.

Tu warto wspomnieć, że P4 wykorzystuje umowy roamingu krajowego w większym stopniu do usług głosowych, niż dostępu do internetu.

Cyfrowy Polsat, o którym mówi się, że relatywnie mało inwestuje w infrastrukturę, zapewnił, w komunikacie, że 2018 rok był dla niego czasem „stale prowadzonych inwestycji w dalszą rozbudowę sieci telekomunikacyjnej”.

„Były one prowadzone w oparciu o posiadane i wykorzystywane przez Grupę Cyfrowy Polsat częstotliwości z zakresu 900 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz i 2600 MHz oraz agregację pasma z tych zasobów. Na koniec 2018 roku Grupa posiadała ponad 13,3 tysięcy systemów eNodeB działających w technologii LTE/LTE Advanced na różnych pasmach” – czytamy.

„Agregacja pasm w połączeniu z zastosowaniem modulacji 256 QAM i MIMO4x4 pozwala dostarczać klientom Plusa i Cyfrowego Polsatu coraz wyższą jakość świadczonych usług. Umożliwiło to oferować w niektórych regionach Polski technologię LTE-Advanced o maksymalnej prędkości transmisji powyżej 600 Mb/s” – podał telekom.

Wyliczanka ta posłużyła grupie jako nawiązanie do trwającej marketingowej operatorów, zapoczątkowanej przez kampanię sieci komórkowej Play, używającej w reklamach sformułowania „5G-Ready”.

„Te nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane są w Grupie Cyfrowy Polsat od października 2017 roku, co według ostatnich komunikatów wysyłanych do rynku i klientów przez konkurencję prowadzi do wniosku, że Plus wraz z Cyfrowym Polsatem już od ponad półtora roku są 5G-Super Ready ;)” – napisali przedstawiciele grupy Cyfrowy Polsat.

Mogą Ci się również spodobać

Trump bije w Twittera. Jarzombek: przenieście siedzibę do nas

Twitter ma problemy w USA. Prezydent Donald Trump podpisał właśnie rozporządzenie, które może mieć ...

Litwini wjeżdżają do Polski na hulajnogach

Litewska firma CityBee, znana w Polsce z wynajmu aut dostawczych na minuty (tzw. car-sharing), ...

Roboty będą hodować owady

Ynsect, francuski potentat zajmujący się przemysłową hodowlą owadów zbuduje ogromną fabrykę, w której pracować ...

Niewiarygodne. Pierwszy dron poleci w kosmos

NASA wyśle na jeden z księżyców Saturna atomowego drona badawczego o nazwie Dragonfly (Ważka). ...

Bezzałogowce uratują pilotów US Army

Dowództwo sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych planuje stworzenie autonomicznego statku powietrznego zabierającego jedną lub dwie ...