Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała sprawozdanie ze swojej działalności w 2018 roku oraz „Informacje o podstawowych problemach radiofonii i telewizji w 2018 roku”. W „Informacji” są fragmenty dotyczące tradycyjnie rynku dystrybucji telewizji, czyli telewizji kablowych i satelitarnych oraz rynku telekomunikacyjnego.
Jednym z podstawowych zagadnień dla rynku telewizji jest zmiana sposobu konsumpcji treści wideo i próba przewidzenia trendów.
Według KRRiT, która kompiluje w jeden spójny materiał częściowo dostępne już wyniki badań i je omawia, tempo zmiany polegającej na widocznym od 2015 r. stopniowym odchodzeniu od telewizji linearnej na rzecz innych platform zwolniło. W 2018 roku Polacy oglądali telewizję linearną średnio 4 godziny 17 minut dziennie, tj. o 1,5 minuty krócej niż rok wcześniej. W 2017 r. różnica wobec 2016 r. wyniosła ponad 3 minuty.
KRRiT ocenia, że wynikać to może z coraz większej oferty dostępnych programów, dzięki czemu widzowie mogą przeważnie znaleźć w telewizji interesujące ich treści. Rada podaje, że w ciągu ostatnich 10 lat liczba polskich i polskojęzycznych programów zwiększyła się ze 155 do 393, a jeśli uwzględnić dostępne w Polsce i oferowane przez polskich operatorów programy zagraniczne, widzowie mają do wyboru łącznie 603 stacje telewizyjne (łącznie z programami duplikowanymi w HD).
KRRiT odnotowuje, że od 5 lat rośnie popularność telewizji naziemnej, a mimo tego większość gospodarstw domowych w Polsce (63 proc. w 2018 r.) korzystało z platform płatnej telewizji.