Reklama
Rozwiń

Solorz: Grupa Cyfrowy Polsat jesienią może wprowadzić nowe cenniki

Publikacja: 24.06.2019 19:04

Najpierw ceny abonamentów dla nowych klientów podniósł Orange Polska, potem Play Communications, a teraz droższych taryf z usługami telekomunikacyjnymi nie wyklucza Cyfrowy Polsat, właściciel sieci komórkowej Plus i Netii.

– Budowa wartości ryku jest kluczowa m.in. ze względu na inwestycje jakie czekają branżę. Decyzja co do modyfikacji oferty cenowej to ważny krok i rada nadzorcza spotkała się w tej sprawie z zarządem. Z tego co wiem, zarząd przeprowadził już analizy i przegląd ofert i na jesieni zostaną wprowadzone nowe cenniki. Wprowadzenie ich jesienią zbiegnie się również z uruchomieniem naszych nowych systemów IT i sprzedażowych. Dlatego wolimy poczekać te kilka miesięcy –  poinformował w odpowiedzi na pytania agencji Reuters, Zygmunt Solorz, założyciel i główny akcjonariusz Cyfrowego Polsatu.

Pytany, czy można założyć, że to koniec walki cenowej operatorów w Polsce odpowiedział wymijająco: – Nikt nigdy tej wojny tak naprawdę oficjalnie nie wypowiedział, więc nie będzie też formalnego podpisania traktatu ją kończącego. Można założyć, że wszyscy już wiedzą, że nie można w nieskończoność obniżać cen – uważa miliarder.

Zdaniem Solorza, aby rynek był zdrowy, musi być właściwie zbilansowany. – W ostatnich latach ceny usług telekomunikacyjnych spadały, natomiast rosła inflacja, wprowadzano wciąż nowe regulacje na poziomie krajowym czy europejskim, które stanowiły istotne obciążenie dla operatorów, a dodatkowo jesteśmy branżą, która cały czas musi inwestować. Skoro wprowadza się nowe przepisy, które powodują ubytek przychodów i wzrost kosztów, to nawet przy cięciach kosztów dotychczasowy poziom cen był nie do utrzymania – powiedział Zygmunt Solorz.

Zwrócił uwagę, że telekomy w Polsce wydają na zakup infrastruktury tyle samo, co telekomy w takich krajach jak Wielka Brytania, czy Szwajcaria, ale ceny usług telekomunikacyjnych w tych krajach są nominalnie dużo wyższe niż u nas.

– Ponadto rozwój naszej gospodarki na bieżąco przekłada się na szereg pozycji kosztowych. Zatrudniamy kilka tysięcy pracowników i musimy dbać o ich satysfakcję. Posiadamy też kilka tysięcy rozsianych po całej Polsce obiektów telekomunikacyjnych – każdy z nich potrzebuje zasilenia coraz to droższą energią elektryczną, ponieważ jej ceny dla przedsiębiorstw raczej nie uchronią się przed wzrostami. To dotyczy każdego polskiego operatora, dlatego między innymi w tym kontekście nie dziwią ostatnie decyzje branży związane ze zmianami cen usług telekomunikacyjnych. Kiedyś wszyscy obniżali ceny, teraz trend zmienia się i dotyczy to wszystkich, w tym nas – odpowiedział Zygmunt Solorz.

Z jego wypowiedzi wynikałoby, że grupa będzie miała w ofercie propozycje zarówno dla klientów wrażliwych na cenę i mniej zamożnych, jak i takich, którzy chętnie abonują usługi premium.  – Zawsze staramy się sprostać oczekiwaniom zarówno tych, którzy nadal muszą bardzo rozważnie gospodarować swoim budżetem rodzinnym, jak i tych, którzy oczekują od nas dalszego rozwoju jakości naszych usług. Zasobność portfela polskiego konsumenta wyraźnie się poprawia, a co za tym idzie jego oczekiwania co do oferty. Wyraźnie widzimy to np. po dużej popularności oferowanych przez nasze kanały telewizyjne treści premium. Polacy chcą oglądać atrakcyjne treści i coraz częściej są gotowi za to płacić, a naszą rolą jest dostarczyć im produkty i treści, które spełnią ich oczekiwania – ocenił Zygmunt Solorz.

– Jako branża nowoczesnych technologii musimy cały czas rozwijać się i inwestować i są to najczęściej dość poważne inwestycje. A 5G to nie jest po prostu nowa technologia, to rewolucja, z którą wiąże się perspektywa kolejnych inwestycji w częstotliwości i potencjalnie nowe nadajniki. Nasze stanowisko jest przy tym takie, że aby skutecznie i szybko wdrożyć w Polsce tę technologię, trzeba myśleć o jednej sieci i jednej infrastrukturze. Tym bardziej, że jedna sieć to cztery razy mniej nadajników i problemów z tym związanych niż gdyby każdy z czterech dużych operatorów chciał budować oddzielnie. Na pewno jest to również bardzo ważny projekt z punktu widzenia interesów państwa – podtrzymał założyciel Polsatu.

Podwyżki wprowadzone przez Orange Polska i Play polegają na wprowadzeniu abonamentów droższych o 5-10 zł od wcześniejszych o analogicznej konstrukcji, przy czym nowe są wzbogacone o dodatkowe pule usług do wykorzystania lub nowe usługi. Telekomy realizują w ten sposób strategię „more for more” (więcej za więcej).

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku