Rynek smartfonów w II kwartale 2019 r. według IDC: dostawy spadły o 2,3 proc.

Publikacja: 31.07.2019 22:21

333,2 mln smartfonów wprowadzili do sklepów i salonów operatorzy producenci tych urządzeń w II kwartale 2019 roku – wynika z wstępnych szacunków IDC opublikowanych po tym, jak Samsung, Huawei i Apple opublikowały sprawozdania półroczne.

Tym samym rynek w takim ujęciu skurczył się rok do roku o 2,3 proc.. Wyglądał przy tym bardzo podobnie jak rok temu: pierwsza pozycja należała do Samsung Electronics, druga do Huawei, a trzecia do Apple. Jednak z wymienionych firm tylko pierwsze dwie umocniły swoje udziały rynkowe.

Południowokoreański Samsung wprowadził na rynek w II kw. br. 75,5 mln sztuk smartfonów, o 5,5 proc. więcej niż przed rokiem, a jego udział wzrósł o 1,7 pkt. proc. do 22,7 proc.

Chiński Huawei dostarczył 58,7 mln smartfonów, o 8,3 proc. więcej rok do roku i zwiększył swój kawałek tortu również o 1,7 pkt. proc. do 17,6 proc..

Analitycy IDC zwracają uwagę, że dostawy były niższe o 0,6 proc. wobec tych z pierwszego kwartłu br., co jest wynikiem lepszym niż oczekiwali zważywszy na zawirowania chińsko-amerykańskiej wojny celnej. Wyniki Huawei wspierali kupujący na rodzimym rynku: Chiny odpowiadały za 62 proc. łącznej sprzedaży tego dostawcy.

Udział rynkowy amerykańskiego Apple’a spadł zaś o 2 pkt. proc. do 10,1 proc. za sprawą sprzedaży 33,8 mln iPhone’ów (spadek o ponad 18,2 proc. rok do roku). Także o tym producencie eksperci wypowiadają się w uspokajającym tonie, podkreślając, że dane IDC nie uwzględniają telefonów odnowionych, a Apple sprzedaje ich coraz więcej.

Firmie kierowanej przez Tima Cooka deptały po piętach dwie chińskie firmy: Xiaomi i Oppo.

Ta pierwsza odczuła wzmożoną konkurencję ze strony Huawei w Chinach. W sumie Xiaomi dostarczyło w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 32,3 mln smartfonów, o 0,2 proc. mniej niż przed rokiem, a udział tej marki w telefonicznym torcie mimo to urósł i wyniósł 9,7 proc..

Z kolei Oppo wprowadziło do sklepów 29,5 mln aparatów, o 0,3 proc. więcej niż przed rokiem, zyskując tym samym 8,9 proc. rynku (wzrost udziału o 0,3 proc. rok do roku).

Zbliżone do wyliczeń IDC dane przedstawiła także firma Strategy Analytics.

333,2 mln smartfonów wprowadzili do sklepów i salonów operatorzy producenci tych urządzeń w II kwartale 2019 roku – wynika z wstępnych szacunków IDC opublikowanych po tym, jak Samsung, Huawei i Apple opublikowały sprawozdania półroczne.

Tym samym rynek w takim ujęciu skurczył się rok do roku o 2,3 proc.. Wyglądał przy tym bardzo podobnie jak rok temu: pierwsza pozycja należała do Samsung Electronics, druga do Huawei, a trzecia do Apple. Jednak z wymienionych firm tylko pierwsze dwie umocniły swoje udziały rynkowe.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu