Oppo w ofensywie na europejskich rynkach i w Polsce

Publikacja: 17.10.2019 08:00

Oppo, chińska marka należąca do firmy Guandgong Oppo Mobile Telecommunications (grupa BBK Electronics)  zaprezentowała w Londynie najnowsze urządzenie z serii Reno. Na razie najbardziej znana jest w Azji, ale ma spory apetyt także wobec rynków europejskich, w tym Polski.

Derek  Sun, dyrektor marki nie zdradził jakie są cele marki na ten rok wobec naszego rynku. Wolał podkreślić, że Oppo jest drugim największym dostawcą w regionie Azji Południowo-Wschodniej, a samych Indiach sprzedaż produktów pod tym brandem wzrosła rok do roku o 41 proc..

Oppo, jako nowy gracz na rynku smartfonów pojawił się w Polsce na początku 2019 roku. Pierwsze telefony, choć ciekawe jeśli chodzi o estetykę i wykonanie, nie porywały. Parametrami technicznymi odbiegały od niektórych konkurentów że średniej półki cenowej, a ich wycena była oględnie rzecz ujmując nieadekwatna. Teraz to się zmienia. Z jednej strony powodem jest naturalny postęp w pracy nad produktem, a z drugiej – dodatkowa motywacja.

Huawei szansą

Choć pracownicy Oppo nie mówią tego głośno, to w kuluarach można usłyszeć, że wiele sobie obiecują po obecnej sytuacji, wynikającej ze słabości najpopularniejszej dziś na świecie chińskiej marki smartfonów – Huawei.

Mimo, że Huawei w ostatnich kwartałach stara się jak może utrzymać powszechne przekonanie o jakości, niezawodności i dobrej obsłudze swoich smartfonów, nie cichną głosy, że Polacy zdecydowanie rzadziej decydują się na zakup sprzętu tego producenta. Problem dotyczy się nie tylko smartfonów, ale także urządzeń ubieralnych i częściowo laptopów. W tej sytuacji spore szanse na zwiększenie udziałów w rynku mają mniejsi dostawcy.

Mocno rozpychający się produktowo i cenowo Xiaomi może szybko zneutralizować większego obecnie konkurenta z Państwa Środka. Z kolei Oppo może szybciej i skuteczniej przebić się do świadomości Polaków.

Nawet nie słysząc takich komentarzy trudno nie zauważyć, że Oppo jest w ofensywie. Jak podał Derek Sun, najbliższych miesiącach urządzenia chińskiego producenta trafią na rynek Belgii, Niemiec, Portugali i Ukrainy. Tam, gdzie Oppo już działa najczęściej kooperuje z operatorami. Na tej liście są takie europejskie telekomy jak Movistar, Orange, Swisscom, Vodafone czy T-Mobile.

Zabiegi o uwagę operatorów

W Polsce smartfony OPPO dostępne są w ofercie sieci Play, a w najbliższym czasie pojawią się także w Orange. Dwa modele z serii A mają być elementem widocznej w mediach oferty świątecznej.

– Obecność marki we współpracy z telekomem w najlepszym pod względem sprzedaży w roku okresie ma podnieść rozpoznawalność marki. Równocześnie jest to pewien gwarant jakości produktu, ponieważ operator nie może pozwolić sobie na współpracę z niepewnym dostawcą – mówi Piotr Żaczko, reprezentujący Oppo w Polsce w kontaktach z mediami.

Według niego, o jakości produktów Oppo świadczy fakt, że odsetek wadliwych, podawanych procedurom gwarancyjnym produktów jest „znacząco niższy” niż u pozostałych graczy na rynku.  Ma to być pochodna wielu elementów, między innymi tego, że wszystkie fabryki produkujące smartfony tej marki należą do producenta. Nie ma więc miejsca, w którym proces nie przeszedł by weryfikacji właściciela.

W czasie prezentacji Suna padło także elektryzujące hasło „5G”. Prace firmy nad urządzeniami obsługującymi tę technologię są bardzo zaawansowane – zapewnił – a implementacja odpowiedniego modułu we wszystkich modelach ze średniej i górnej półki cenowej to kwestia niedalekiej przyszłości.

Według Żaczko, producent testuje we współpracy z telekomami dostępne u nas rozwiązania przy wykorzystaniu dostępnych już produktów obsługujących technologię 5G. Z jego słów wynikało, że jeśli pojawi się zapotrzebowanie rynku na takie urządzenia, chiński koncern jest gotowy je dostarczać.

Odbić się z 1 procenta

Producent, który obecnie odpowiada za około 1 proc. wszystkich sprzedawanych nad Wisłą urządzeń chce uplasować swoje produkty na wszystkich półkach cenowych. Przed niespełna tygodniem, 11 października, do sklepów i do sieci sprzedaży operatora Play trafiły telefony ze średniej półki cenowej oznaczone symbolami A5 i A9. Seria kierowana jest do młodych ludzi, spędzających dużo czasu w mediach społecznościowych i robiących zdjęcia/filmy wszystkich i wszystkiego dookoła.

Z kolei 16 października był dniem pierwszej, dużej premiery telefonu, który ma odegrać znaczącą rolę w sprzedaży producenta. Chodzi o Oppo Reno 2. Smartfon ten ma 6,5-calowy wyświetlacz Amoled, pracujący na procesorze Qualcomm Snapdragon 730G, wspierany 8GB pamięci operacyjnej. Na pierwszy rzut oka atrakcyjny. W opakowaniu  producent zapewnia etui ochronne dające wrażenie eleganckiej skóry. Za zdjęcia odpowiadać będą 4 obiektywy wspomagane stabilizacja obrazu oraz 20 krotny Zoom cyfrowy.

W specyfikacji znaleźć można imponującej pojemności akumulator oraz NFC, na którego brak narzekali recenzenci i klienci poprzedniego modelu. To nie jedyny znak sugerujący, że inżynierowie słuchają szeroko rozumianego „rynku”. Drugi to wejście słuchawkowe mini-jack. Wciąż ważne dla wielu miłośników znalazło swoje miejsce na dolnej krawędzi smartfona, a w pudełku można znaleźć przyzwoite słuchawki. Równolegle zaprezentowany został model Reno Z. Tańszy, skromniej wyposażony jeśli chodzi o procesor, ale także z dobrym aparatem i duża baterią.

Urządzenia Oppo z najwyższej półki będą do kupienia od 18 października na otwartym rynku oraz w sklepach Play. Trwają rozmowy z pozostałymi telekomami. Dostępne w kolorze czarnym oraz bardzo ciekawym, złamanym granatowym Reno 2 kosztować będzie 2299 zł.

Zaprezentowano także słuchawki bluetooth oznaczone kodem Q1. Produkt dostępny będzie pod koniec października w Polsce w dwóch kolorach, czarnym i pomarańczowym.

– Niebawem w Polsce pojawi się szersze portfolio Oppo – powiedział Piotr Żaczko. – Planujemy rozbudować ofertę o akcesoria, czego zapowiedzią są słuchawki, a także o inne urządzenia – dodał.

Oppo, chińska marka należąca do firmy Guandgong Oppo Mobile Telecommunications (grupa BBK Electronics)  zaprezentowała w Londynie najnowsze urządzenie z serii Reno. Na razie najbardziej znana jest w Azji, ale ma spory apetyt także wobec rynków europejskich, w tym Polski.

Derek  Sun, dyrektor marki nie zdradził jakie są cele marki na ten rok wobec naszego rynku. Wolał podkreślić, że Oppo jest drugim największym dostawcą w regionie Azji Południowo-Wschodniej, a samych Indiach sprzedaż produktów pod tym brandem wzrosła rok do roku o 41 proc..

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu