UKE: Polacy często nie wiedzą, że używają internetu

Adobe Stock

Urząd Komunikacji Elektronicznej przeanalizował dane zawarte w raporcie zleconym firmie Danae, z których wynika, że w Polsce ubyło użytkowników dostępu do internetu. Uważa, że część konsumentów nie zdaje sobie sprawy z tego, jak działa smartfon.

Niedawno opisaliśmy wyniki dwóch badań, które pokazują, że w Polsce ubywa osób korzystających z internetu. Jedno z nich przeprowadziła firma Danae na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Mniej zdeklarowanych internautów

W najnowszej edycji raportu o konsumpcji usług telekomunikacyjnych 70,5 procent Polaków deklarowało, że korzysta z dostępu do Internetu. W poprzedniej edycji, odsetek osób, które używały dostępu do sieci był wyższy i wynosił 72,7 proc.

Po naszym tekście UKE przeprowadził analizę, aby wyjaśnić czy faktycznie mamy do czynienia z tym nietypowym zjawiskiem w świecie coraz silniej zależnym od cyfrowych rozwiązań.

CZYTAJ TAKŻE: Ubywa polskich internautów. Zmęczeni hejtem i wyciekami danych?

– Analiza odpowiedzi otwartych dotyczących braku korzystania z internetu oraz pytań o użytkowanie internetu i posiadanie go w telefonie pokazuje, że nie wszyscy respondenci utożsamiają korzystanie z dostępu do sieci z internetem mobilnym w telefonie – poinformował w odpowiedzi na nasze pytania wydział komunikacji UKE.

– Wyniki otrzymane w odpowiedzi na pytanie: „Z których z wymienionych usług telekomunikacyjnych Pan/Pani korzysta?” mogą sugerować, że spada liczba użytkowników internetu w Polsce. Natomiast pytanie szczegółowe dotyczące rodzaju posiadanego dostępu do internetu pozwala na szersze spojrzenie na dane dotyczące korzystania z usługi – tłumaczy UKE.

UKE zwraca też uwagę, że liczba użytkowników internetu mobilnego w telefonie znacząco rośnie. W 2017 r. korzystanie z tego rodzaju dostępu do sieci zadeklarowało 49,8 proc., natomiast w 2019 r. było to już ponad 91 proc. badanych.

CZYTAJ TAKŻE: Jak Polacy korzystają z usług telekomunikacyjnych. Zaskakujące dane

UKE: badanie podlega kontroli

Urząd zapewnił też, że badanie podlegało kontroli jakości, która uwzględniała zarówno kontrolę terenową, jak i nieterenową oraz, że sposób doboru próby zapewniał jej reprezentatywność dla populacji mieszkańców Polski w wieku 15+.

Innym badaniem, którego wyniki opisaliśmy, a które również wskazywało na spadek liczby internautów, było badanie Gemius/PBI. Według danych w nim zawartych, w styczniu br. liczba internautów była o 0,5 mln niższa niż w analogicznym okresie 2019 roku.

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Japonia najbardziej cyberbezpieczna, Polskę w dół ciągną zawirusowane smartfony

W globalnym rankingu bezpieczeństwa cyfrowego Polska jest nieco powyżej światowej średniej. Wygrywa kraj Kwitnącej ...

Cyfrowe ekrany zmienią krajobraz miast

Nowoczesne ekrany cyfrowe zamiast billboardów oraz tradycyjnych nośników reklam i informacji – to przyszłość ...

Uber wciąż nie ma dość. Teraz schodzi pod wodę

Uber uruchamia w Australii całkiem nowa usługę. Za pomocą aplikacji będzie można zamówić taksówkę ...

Do USA przez Hiszpanię. Polski startup chce zdemokratyzować kredyt

W tegorocznej edycji konkursu dla startupów ABSL Summit wygrali aż w trzech kategoriach, zdobywając ...

Sukces platformy TV Disneya. Netflix zagrożony

Serwis streamingowy Disney+ zadebiutował niecałe trzy miesiące temu a już ma 28,6 mln subskrybentów. ...

Z Ameryki nadlatuje dron-czyściciel. Usunie nawet grzyba

Startup Lucid z Karoliny Północnej stworzył czyszczącego drona, który wyczyści elewację nawet 12-piętrowego budynku. ...