Aktualizacja: 11.05.2025 10:00 Publikacja: 12.11.2009 00:00
W trzecim kwartale roku amerykański Apple stał się najbardziej dochodowym producentem słuchawek na świecie – wyliczyła firma [link=http://www.strategyanalytics.com/default.aspx?mod=ReportAbstractViewer&a0=5118]Strategy Analytics[/link]. Mimo że na iPhone’a przypada zaledwie 2,5 proc. wszystkich używanych na świecie telefonów (stan na 30. października), to słuchawka Apple wygenerowała w przybliżeniu 1,6 mld dol. zysku operacyjnego w trzecim kwartale.
Fińska Nokia, do tej pory lider w tej kategorii, w III kwartale odnotowała zysk operacyjny w wysokości „zaledwie” 1,1 mld dol., co wystarczyło do zajęcia drugiego miejsca na świecie pod względem dochodowości. Jak wskazują analitycy Strategy Analytics, gorsze wskaźniki Nokii wynikają z dużej sprzedaży telefonów ze średniej i dolnej półki cenowej, na których fiński producent notuje mniejsze marże, oraz z niepowodzenia na rynku amerykańskim. – Telefony Nokii pojawiają się w USA często miesiące po europejskiej premierze, zwykle w pełnej cenie, bez dofinansowania przez operatora – skomentował Alex Spektor, analityk Strategy Analytics.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas