W trzecim kwartale roku amerykański Apple stał się najbardziej dochodowym producentem słuchawek na świecie – wyliczyła firma [link=http://www.strategyanalytics.com/default.aspx?mod=ReportAbstractViewer&a0=5118]Strategy Analytics[/link]. Mimo że na iPhone’a przypada zaledwie 2,5 proc. wszystkich używanych na świecie telefonów  (stan na 30. października), to słuchawka Apple wygenerowała w przybliżeniu 1,6 mld dol. zysku operacyjnego w trzecim kwartale.

Fińska Nokia, do tej pory lider w tej kategorii, w III kwartale odnotowała zysk operacyjny w wysokości „zaledwie” 1,1 mld dol., co wystarczyło do zajęcia drugiego miejsca na świecie pod względem dochodowości. Jak wskazują analitycy Strategy Analytics, gorsze wskaźniki Nokii wynikają z dużej sprzedaży telefonów ze średniej i dolnej półki cenowej, na których fiński producent notuje mniejsze marże, oraz z niepowodzenia na rynku amerykańskim. – Telefony Nokii pojawiają się w USA często miesiące po europejskiej premierze, zwykle w pełnej cenie, bez dofinansowania przez operatora – skomentował Alex Spektor, analityk Strategy Analytics.