Internet nie musi być liderem. Scenariusze rozwoju branży telewizyjnej
Magdalena Lemańska
W 2020 r. wpływy z reklam telewizyjnych i opłat od użytkowników płatnych telewizji oraz wideo w sieci wyniosą na pięciu głównych rynkach europejskich (Niemcy, Włochy, Francja, Wielka Brytania i Hiszpania) ponad 50 mld euro – wynika z jednego z wariantów rozwoju rynku opracowanego przez firmę IDATE.
http://new-arch.rp.pl/artykul/914341_Internet_nie_musi_byc_liderem_Scenariusze_rozwoju_branzy_telewizyjnej.html (dostęp płatny)
[ul] [li]Nieco ponad 305 mln esemesów wysłali użytkownicy sieci Orange w okresie od 23 do 26 grudnia. Oznacza to wzrost o 1,6 proc. (5 mln esemesów) w porównaniu z okresem świątecznym w 2008 roku. Aż o 143 proc. – do 3,09 mln – wzrosła liczba przesłanych informacji multime- dialnych (MMS). ziu[/li] [/ul] [ul] [li]Grupa TP uruchomi usługi outsourcingowe dla małych i średnich firm. TP będzie m.in. oferować dzierżawę sprzętu komputerowego, osprzętu sieciowego oraz oprogramowanie w tzw. modelu software as a service (dostępne za pośrednictwem przeglądarki internetowej). TP chce także zawalczyć na rynku telefonii internetowej dla biznesu. Wzrost sprzedaży w tym segmencie ma wynieść w przyszłym roku 130 proc. tbo[/li] [/ul] [ul] [li]AT&T, amerykański operator komórkowy, wstrzymał sprzedaż telefonów iPhone w swoim sklepie internetowym. Urządzenia są niedostępne dla klientów z Nowego Jorku. Powodem decyzji jest przeciążenie sieci komórkowej w mieście. Według szacunków „The New York Times” posiadacze iPhone’a, pozwalającego na swobodny dostęp do Internetu, generują o 10 proc. większy przepływ danych w sieci niż użytkownicy zwykłych smartfonów. Jak szacuje firma Cisco, ilość danych przesyłanych przez sieci komórkowe w tym roku na całym świecie sięgnie 85 PB (petabajtów). tbo[/li] [/ul]