Reklama
Rozwiń

Mobilne aplikacje mają podnieść zainteresowanie PLFONem

Po udostępnieniu aplikacji VoIP na iPhone’a Peoplefone szykuje się do publikacji kolejnych wersji oprogramowania – na platformę Symbian i Android. Zarząd spółki liczy, że to pozytywnie wpłynie na liczbę użytkowników systemu telefonii internetowej, którą dzisiaj można szacować na 30-35 tysięcy.

Publikacja: 27.01.2010 11:22

Anna Wyrzykowska, prezes zarządu Peoplefone Polska S.A

Anna Wyrzykowska, prezes zarządu Peoplefone Polska S.A

Foto: peoplefone

PLFON wystartował na polskim rynku w listopadzie 2007 roku. Od licznych już w Polsce systemów telefonii internetowej odróżniał go współwłaściciel (49 proc.): koncern handlowy Media- Saturn, właściciel sieci sklepów z elektroniką użytkową Media Markt i Saturn. Spółka postanowiła przeszczepić do Polski zainicjowany na szwajcarskim rynku projekt. W sieci Media-Saturn Holding, obok obok telewizorów, sokowirówek i pralek automatycznych, miały się pojawić bramki VoIP. Spółka Peoplefone, operator systemu, nie podaje wyników sprzedaży swoich usług na polskim rynku w ciągu tych 2,5 roku, jednak osoby związane z rynkiem VoIP szacują liczbę zarejestrowanych użytkowników na ok. 30-35 tys. To prawdopodobnie najwięcej pośród wszystkich rynków, na których działa Peoplefone (Polska, Szwajcaria, Austria, Słowacja).

– Mniej więcej połowa naszych aktywnych użytkowników korzysta z bramek VoIP i jest to najbardziej wartościowa pod względem przychodowym grupa klientów – mówi Anna Wyrzykowska, prezes zarządu Peoplefone Polska S.A. Nie chce ona jednak zdradzić jakie jest ARPU od użytkowników PLFONa. Bramki VoIP (Grandstream HT-486) można zamówić za pośrednictwem serwisu internetowego operatora, jednak – jak mówi Anna Wyrzykowska – gros sprzedaży odbywa się za pośrednictwem sklepów Media Markt i Saturn (53 placówki). Operator nie zamierza rozszerzać kanału dystrybucyjnego o inne sieci handlowe.

Największej szansy na wzrost sprzedaży swoich usług telekomunikacyjnych upatruje w rozwoju aplikacji na telefony komórkowe. – Zauważamy rosnące zainteresowanie usługami VoIP wśród użytkowników smartfonów. Dlaczego zaczęliśmy od iPhone’a? Otóż iPhone jest trzecim najlepiej sprzedającym się smartfonem w Polsce, jak i na świecie. Według oficjalnych statystyk w Polsce sprzedano blisko 222 tys. sztuk. Zakładamy, że drugie tyle sprzedano „nieoficjalnie”. Tak więc jest to bardzo duża grupa potencjalnych klientów dla naszej usługi – mówi Anna Wyrzykowska. PLFON jest również dostępny na telefony komórkowe Nokia poprzez preinstalowane przez producenta aplikacje VoIP/SIP.

– Obecnie dostępne aplikacje oraz sposoby konfiguracji Nokii są dosyć skomplikowane i rzadko który klient daje sobie z tym radę. Czasami moi konsultanci spędzają ponad godzinę na telefonie z klientem, aż temu uda się skonfigurować Nokię. Czasem nie udaje się to wcale. W związku z tym chcielibyśmy udostępnić intuicyjną aplikację, umożliwiającą dzwonienie przez PLFON w ciągu 2 minut od ściągnięcia aplikacji – mówi Anna Wyrzykowska. Zarząd Peoplefone liczy, że po publikacji stabilnej wersji oprogramowania VoIP na platformę Symbian i Android możliwa będzie preinstalacja na telefonach, jakie sprzedaje – bez aktywacji operatorów – sieć Media Markt i Saturn.

– Mamy nadzieję, że wzrost zainteresowania aplikacjami przełoży się na wzrost zainteresowania naszymi podstawowymi produktami. Dokładnie taka sytuacja miała (i wciąż ma) miejsce w naszym szwajcarskim oddziale, gdzie nastąpił bardzo duży wzrost liczby klientów oraz sprzedawanych produktów po udostępnieniu tamtejszej aplikacji – dodaje Anna Wyrzykowska. Peoplefone nie zamierza wprowadzać w najbliższym czasie nowych usług, np. jako wirtualny operator. Media-Saturn Holding nie ma większych zastrzeżeń do dokonań spółki zależnej.

– Mamy dużą konkurencję na rynku telefonii internetowej, jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych poczynań spółki, chociaż liczymy na więcej. Jesteśmy zdecydowani podtrzymywać i rozwijać działalność spółki – mówi Wioletta Batog, rzecznik Media-Saturn Holding. Peoplefone Polska nie udziela informacji na temat wyników finansowych, ale według naszych informacji jest to spółka rentowna. Koszty spółki sa ograniczone, ponieważ infrastruktura sprowadza się do serwerów VoIP wraz z usługą dostępową. Cały ruch telekomunikacyjny PLFON terminuje poprzez sieci innych operatorów – GTS Energis, oraz Długich Rozmów S.A.

[i]Masz pytanie: wyślij e-mail do autora: [mail=l.dec@rpkom.pl]Łukasz Dec[/mail][/i]

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku