PLFON wystartował na polskim rynku w listopadzie 2007 roku. Od licznych już w Polsce systemów telefonii internetowej odróżniał go współwłaściciel (49 proc.): koncern handlowy Media- Saturn, właściciel sieci sklepów z elektroniką użytkową Media Markt i Saturn. Spółka postanowiła przeszczepić do Polski zainicjowany na szwajcarskim rynku projekt. W sieci Media-Saturn Holding, obok obok telewizorów, sokowirówek i pralek automatycznych, miały się pojawić bramki VoIP. Spółka Peoplefone, operator systemu, nie podaje wyników sprzedaży swoich usług na polskim rynku w ciągu tych 2,5 roku, jednak osoby związane z rynkiem VoIP szacują liczbę zarejestrowanych użytkowników na ok. 30-35 tys. To prawdopodobnie najwięcej pośród wszystkich rynków, na których działa Peoplefone (Polska, Szwajcaria, Austria, Słowacja).
– Mniej więcej połowa naszych aktywnych użytkowników korzysta z bramek VoIP i jest to najbardziej wartościowa pod względem przychodowym grupa klientów – mówi Anna Wyrzykowska, prezes zarządu Peoplefone Polska S.A. Nie chce ona jednak zdradzić jakie jest ARPU od użytkowników PLFONa. Bramki VoIP (Grandstream HT-486) można zamówić za pośrednictwem serwisu internetowego operatora, jednak – jak mówi Anna Wyrzykowska – gros sprzedaży odbywa się za pośrednictwem sklepów Media Markt i Saturn (53 placówki). Operator nie zamierza rozszerzać kanału dystrybucyjnego o inne sieci handlowe.
Największej szansy na wzrost sprzedaży swoich usług telekomunikacyjnych upatruje w rozwoju aplikacji na telefony komórkowe. – Zauważamy rosnące zainteresowanie usługami VoIP wśród użytkowników smartfonów. Dlaczego zaczęliśmy od iPhone’a? Otóż iPhone jest trzecim najlepiej sprzedającym się smartfonem w Polsce, jak i na świecie. Według oficjalnych statystyk w Polsce sprzedano blisko 222 tys. sztuk. Zakładamy, że drugie tyle sprzedano „nieoficjalnie”. Tak więc jest to bardzo duża grupa potencjalnych klientów dla naszej usługi – mówi Anna Wyrzykowska. PLFON jest również dostępny na telefony komórkowe Nokia poprzez preinstalowane przez producenta aplikacje VoIP/SIP.
– Obecnie dostępne aplikacje oraz sposoby konfiguracji Nokii są dosyć skomplikowane i rzadko który klient daje sobie z tym radę. Czasami moi konsultanci spędzają ponad godzinę na telefonie z klientem, aż temu uda się skonfigurować Nokię. Czasem nie udaje się to wcale. W związku z tym chcielibyśmy udostępnić intuicyjną aplikację, umożliwiającą dzwonienie przez PLFON w ciągu 2 minut od ściągnięcia aplikacji – mówi Anna Wyrzykowska. Zarząd Peoplefone liczy, że po publikacji stabilnej wersji oprogramowania VoIP na platformę Symbian i Android możliwa będzie preinstalacja na telefonach, jakie sprzedaje – bez aktywacji operatorów – sieć Media Markt i Saturn.
– Mamy nadzieję, że wzrost zainteresowania aplikacjami przełoży się na wzrost zainteresowania naszymi podstawowymi produktami. Dokładnie taka sytuacja miała (i wciąż ma) miejsce w naszym szwajcarskim oddziale, gdzie nastąpił bardzo duży wzrost liczby klientów oraz sprzedawanych produktów po udostępnieniu tamtejszej aplikacji – dodaje Anna Wyrzykowska. Peoplefone nie zamierza wprowadzać w najbliższym czasie nowych usług, np. jako wirtualny operator. Media-Saturn Holding nie ma większych zastrzeżeń do dokonań spółki zależnej.