Deutsche Telekom, właściciel polskiego operatora, tłumaczy spadek – jak wszystkie sieci komórkowe w Polsce – decyzjami regulatora o obniżeniu stawek MTR.
Przez ostatnie trzy miesiące 2009 roku PTC zwiększyła bazę klientów o 17 tys. do 13,5 mln. W całym roku baza urosła o 226 tys. kart SIM. Tak naprawdę w IV kw. przybyło jej tylko 79 tys. klientów kontraktowych, bo w segmencie pre-paid widać spadek bazy, zapewne wywołany odłączaniem nieaktywnych kart SIM (minus 62 tys.) Ostatecznie na koniec grudnia PTC obsługiwała 6,656 mln kart SIM w segmencie abonamentowym (przyrost o 5,2 proc.) i 6,844 mln kart SIM w segmencie pre-paid. Jak podała Era w komunikacie prasowym, rośnie grono użytkowników uslugi blueconnect, czyli mobilnego dostępu do internetu: na koniec grudnia w sieci działało 920 tys. kart SIM pozwalających z niej korzystać (Era podaje liczbę klientów abonamentowych, pre-paid i pakietów transmisji danych w telefonach komórkowych).