Niemal wszystkie analizujące rynek nowych technologii firmy z dużym prawdopodobieństwem szacowały mocne wyhamowanie sprzedaży tradycyjnych laptopów na rzecz lawinowo przybywających na rynku tabletów.
NPD DisplaySearch donosi jednak, że po 7 kwartałach malejącej sprzedaży, zakończony z końcem czerwca, drugi kwartał 2014 roku przyniósł producentom komputerów przenośnych wzrost. Wzrost jest niewielki, wynoszący tylko 1 proc. w stosunku do wyniku z przed roku. Jednak 45,1 mln sprzedanych laptopów odczytywane jest przez analityków jako przełamanie tendencji, które może skutkować w trwałe odbicie.
Spore przetasowania nastąpiły w czołowej piątce dostawców. Po 36 proc. wzroście sprzedaży na fotel lidera wspiął się koncern Lenovo, którego udział w rynku wzrósł do 18 proc..
Na drugą pozycję spadł HP, który mimo 13 proc. wzrostu sprzedały nie obronił swojej części rynku. 17 proc. komputerów przenośnych sprzedanych w II kwartale ma logo HP.
Trzecią pozycję zajmuje Asus, którego sprzedaż notebooków wzrosła o 19 proc. i dała producentowi ponad 11 proc. udział w rynku.