NPD DisplaySearch: ruszyła sprzedaż laptopów

Publikacja: 25.08.2014 09:34

Niemal wszystkie analizujące rynek nowych technologii firmy z dużym prawdopodobieństwem szacowały mocne wyhamowanie sprzedaży tradycyjnych laptopów na rzecz lawinowo przybywających na rynku tabletów.

NPD DisplaySearch donosi jednak, że po 7 kwartałach malejącej sprzedaży, zakończony z końcem czerwca, drugi kwartał 2014 roku przyniósł producentom komputerów przenośnych wzrost. Wzrost jest niewielki, wynoszący tylko 1 proc. w stosunku do wyniku z przed roku. Jednak 45,1 mln sprzedanych laptopów odczytywane jest przez analityków jako przełamanie tendencji, które może skutkować w trwałe odbicie.

Spore przetasowania nastąpiły w czołowej piątce dostawców. Po 36 proc. wzroście sprzedaży na fotel lidera wspiął się koncern Lenovo, którego udział w rynku wzrósł do 18 proc..

Na drugą pozycję spadł HP, który mimo 13 proc. wzrostu sprzedały nie obronił swojej części rynku. 17 proc. komputerów przenośnych sprzedanych w II kwartale ma logo HP.

Trzecią pozycję zajmuje Asus, którego sprzedaż notebooków wzrosła o 19 proc. i dała producentowi ponad 11 proc. udział w rynku.

Z podium zepchnięty został amerykański Dell, który dzierży 11 proc. rynku po wzroście sprzedaży rok do roku o jedną dziesiątą.

Zestawienie zamyka Acer, który jako jedyny producent z czołówki wypadł słabiej niż rok wcześniej, sprzedając 3 proc. mniej urządzeń niż w drugim kwartale 2013 roku. Największych pięciu producentów odpowiada za 67 proc. globalnych dostaw laptopów w ciągu trzech miesięcy.

Niemal wszystkie analizujące rynek nowych technologii firmy z dużym prawdopodobieństwem szacowały mocne wyhamowanie sprzedaży tradycyjnych laptopów na rzecz lawinowo przybywających na rynku tabletów.

NPD DisplaySearch donosi jednak, że po 7 kwartałach malejącej sprzedaży, zakończony z końcem czerwca, drugi kwartał 2014 roku przyniósł producentom komputerów przenośnych wzrost. Wzrost jest niewielki, wynoszący tylko 1 proc. w stosunku do wyniku z przed roku. Jednak 45,1 mln sprzedanych laptopów odczytywane jest przez analityków jako przełamanie tendencji, które może skutkować w trwałe odbicie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość