Zarówno wyniki kwartalne, jak i półroczne zostały dotknięte przez niekorzystne zmiany rynkowe dotyczące usług transmisji danych i dostępu do Internetu – poinformował zarząd ATM, warszawskiego operatora data center w sprawozdaniu za I półrocze 2014 r.
Według zarządu tendencje w wymienionych segmentach sprawiły, że łączne wyniki osiągnięte w drugim kwartale i w pierwszym półroczu 2014 roku nie spełniły oczekiwań.
W tym czasie ATM wypracował 61,0 mln zł przychodów (nie licząc przychodów bezmarżowych z obsługi numeru OST 112), notując 3-proc. spadek w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r..Około 30 mln zł ATM uzyskał z usług kolokacyjnych. Jak informuje, w II kw. br. osiągnięto „największą w historii kwartalną sprzedaż usług kolokacyjnych, wyższą niż w rekordowym do tej pory czwartym kwartale 2013 roku, co oznacza powrót na ścieżkę wzrostu przychodów w tej kategorii usług”.
Zarząd ATM wyjaśnia wzrost sprzedaży popytem ze strony dużych klientów, jak i klientów małych i średnich. Informuje, że rok do roku liczba klientów na usługi kolokacyjne wzrosła o 30 proc..
Przychody ze sprzedaży usług światłowodowych i transmisyjnych ATM obniżyły się o 17 proc. i wyniosły w ciągu sześciu miesięcy br. 20,2 mln zł.