Skumulowane przychody operatorów telekomunikacyjnych i dostawców płatnej telewizji w Polsce spadną w 2015 roku o ok. 0,5 proc. do około 41 mld zł – prognozuje firma analityczna PMR.
Wpływy operatorów z usług telekomunikacyjnych mogą się obniżyć o 1,1 proc. do około 33,6 mld zł, spadając siódmy rok z rzędu, choć wolniej niż w 2014 r., gdy skurczył się o 3,5 proc..
Ubiegłoroczny spadek był udziałem każdego z trzech głównych segmentów telekomunikacyjnego rynku. Największym segmentem pozostał rynek telefonii komórkowej stanowiący dwie trzecie wartości, a na rynek telefonii stacjonarnej przypadło już tylko ok. 15 proc..
PMR dostrzega efekty nasycenia na rynku dzierżawy łączy, transmisji danych i dostępu do internetu. W przypadku rynku ISP – podają analitycy – panuje w zasadzie stagnacja, natomiast efekty ostrej rywalizacji cenowej doświadczył w ubiegłym roku rynek transmisji danych, gdzie dostawcy zdecydowali się na wyraźną obniżkę stawek.
W 2015 roku o wzrost walczyć będzie także segment płatnej telewizji – wynika z informacji przygotowanej przez PMR. Dynamika tego segmentu w ostatnich dwóch latach oscyluje wokół zera.