– Mija pół roku od wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta i zmian w kodeksie cywilnym. Zmieniły się zasady zakupów w sklepach tradycyjnych, w Internecie i na pokazach, a także składania reklamacji. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapowiada, że na początku 2016 roku sprawdzi, czy przedsiębiorcy dostosowali swoją działalność do nowych przepisów – zapowiada Monika Stec-Nowak, dyrektor Departamentu Ochrony Konsumentów UOKiK.
Ustawa o prawach konsumenta obowiązuje od 25 grudnia 2014. Najważniejsze zmiany to wydłużenie z 10 do 14 dni prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość, wymóg uzyskania od konsumenta wyraźnej zgody na wszelkie dodatkowe płatności, nowa procedura reklamacji. Ich wejście w życie poprzedziło sześciomiesięczne vacatio legis – czas przeznaczony na dostosowanie się przedsiębiorców do nowych przepisów.