Koncern Sony pokazał wyniki finansowe za drugi kwartał 2015 roku. Kondycja finansowa firmy jest zdecydowanie lepsza niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, a najsłabszym działem wciąż jest segment mobilny, którego zyski spadły o ponad 16 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2014.
Całkowite przychody grupy wyniosły 14,5 mld dolarów, co jest wynikiem niespełna 0,1 proc. słabszym niż rok temu. Sytuację poprawia jednak fakt, że zysk operacyjny wzrósł o 39 proc. i wyniósł 780 mln dolarów.
Prym we wpływach i przychodach koncernu Sony wiedzie dział muzyczny, którego zysk wzrósł o 173 proc. rok do roku i wyniósł 256 mln USD. Niewiele słabiej wyglądają statystyki matryc fotograficznych, które dały 244 mln USD zysku i poprawiły sytuację z przed roku o 164 proc. sprzedając 1,7 mln aparatów cyfrowych.
Największy wzrost odnotowały konsole, głównie dzięki bardzo dobrze przyjętej premierze PS4, która sprzedała się w 25 mln egzemplarzy od wejścia na rynek. Dało to 157 mln dolarów zysku i 350 proc. wzrost rok do roku.
O 16 proc, zwiększyły się natomiast straty działu urządzeń mobilnych: sięgnęły 184 mln dol. Smartfony Sony mimo ciekawych premier kolejnych flagowych Xperii nie sprzedają się zgodnie z oczekiwaniami. W ubiegłym roku nabywców znalazło 9,4 mln inteligentnych telefonów producenta, a w bieżącym roku liczba ta spadła do jedynie 7,2 mln.