Lenovo, obecny właściciel marki Motorola oficjalnie potwierdził informacje, że nie będzie już wykorzystywał tego brandu dla oznakowania najnowszych produktów w segmencie telefonów komórkowych. Pozostanie on w użytku, ale w sferze korporacyjnej – jako nazwa oddziału grupy.
Chińskie Lenovo, które w 2014 roku kupiło amerykańską Motorolę Mobility od Google za 3 mld dol., zdecydowało się kontynuować swoje dwie linie produktowe oznaczając je jako Moto by Lenovo i VIBE.
Jak powiedział serwisowi Cnet.com (Grupa CBS) członek zarządu ds. operacyjnych Motoroli, Rick Osterloh, konsumenci będą mieli styczność tylko z elementem loga najstarszej marki komórkowej – popularnym „M” przypominającym nietoperza, który powstać miał w 1955 roku (sama firma zaczęła działalność w 1928 roku, w 2011 r. została podzielona na dwie części: Motorola Mobility i Motorola Solutions).
W bieżącym roku na rynkach pojawić się mają kolejne produkty z serii Moto: Moto X Force i Moto G oraz pierwsze na polskim rynku telefony Lenovo. Oddzielne brandy stanowić będą: Droid (kierowany na rynek Ameryki Północnej) oraz (obecny już na rodzimym rynku koncernu) Le Meng.
O wejściu na polski rynek smartfonów Lenovo, jako nowego gracza, media donoszą od czterech kwartałów. Tym razem odpowiedzialni za promocję marki nad Wisłą zapewniają, że pierwsze produkty firmy z tego segmentu mają trafić na Polskie półki w pierwszej połowie bieżącego roku.