Polski rynek smartfonów: Huawei pierwszy raz numerem jeden w kwartale

Publikacja: 02.08.2018 17:43

Na świecie chiński koncern technologiczny Huawei wyprzedził w II kwartale tego roku amerykańskiego Apple’a i zajął drugie miejsce wśród producentów smartfonów – podała we wtorek firma analityczna IDC. Natomiast w Polsce Huawei zepchnął właśnie z pudła koreańskiego Samsunga.

O wyniku tym poinformował w czwartek dziennikarzy
Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG w Polsce. Według niego, w II kw. br. dokładnie co trzeci smartfon kupiony nad Wisłą to urządzenie jego firmy. Posłużył się danymi GfK Polonia, analitycznej firmy, na którą przyjęło się powoływać w Polsce. Zgodnie z nimi udział Huawei w polskim rynku smartfonów w ujęciu ilościowym wyniósł w II kw. br. 33,4 proc., podczas gdy w II kw. br. 25,4 proc.. (rok temu 20,3 proc.).
Samsung stara się bagatelizować sukces konkurenta. – W pierwszej połowie tego roku Polacy najchętniej kupowali smartfony
Samsung Polska – napisał na Twitterze rzecznik Samsung Electronics Olaf Krynicki. Pytany o dane za kwartał, odparł, że liczy się wynik „całego meczu”. Na łamach serwisu GSMOnline.pl podał, że jego firma miała największy udział w rynku pod względem wartości sprzedanych urządzeń. Precyzyjnych danych nie zdradził, zasłaniając się polityką GfK.
Huawei poinformował, że pod względem wartości urządzeń udział tej firmy wzrósł do 32,2 proc. (21,8 proc. w I kw.). Jefferson Zhang zapowiedział walkę o jeszcze większy kawałek tortu.
Podał też, że łączna sprzedaż smartfonów w Polsce w II kw. br. była o 5 proc. wyższa niż w I kw. br. oraz o 6,8 proc. większa niż rok temu.
Huawei tłumaczy swój sukces popularnością serii P20 i utrzymującym się popytem na telefony poprzedniej serii Mate 10.
Podczas konferencji zapewniono też, że opublikowane informacje dotyczą tylko głównej marki, a co za tym idzie nie dotyczą wyników submarki Honor, która również jest obecna w Polsce.

O wyniku tym poinformował w czwartek dziennikarzy
Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG w Polsce. Według niego, w II kw. br. dokładnie co trzeci smartfon kupiony nad Wisłą to urządzenie jego firmy. Posłużył się danymi GfK Polonia, analitycznej firmy, na którą przyjęło się powoływać w Polsce. Zgodnie z nimi udział Huawei w polskim rynku smartfonów w ujęciu ilościowym wyniósł w II kw. br. 33,4 proc., podczas gdy w II kw. br. 25,4 proc.. (rok temu 20,3 proc.).

Samsung stara się bagatelizować sukces konkurenta. – W pierwszej połowie tego roku Polacy najchętniej kupowali smartfony
Samsung Polska – napisał na Twitterze rzecznik Samsung Electronics Olaf Krynicki. Pytany o dane za kwartał, odparł, że liczy się wynik „całego meczu”. Na łamach serwisu GSMOnline.pl podał, że jego firma miała największy udział w rynku pod względem wartości sprzedanych urządzeń. Precyzyjnych danych nie zdradził, zasłaniając się polityką GfK.

Huawei poinformował, że pod względem wartości urządzeń udział tej firmy wzrósł do 32,2 proc. (21,8 proc. w I kw.). Jefferson Zhang zapowiedział walkę o jeszcze większy kawałek tortu.

Podał też, że łączna sprzedaż smartfonów w Polsce w II kw. br. była o 5 proc. wyższa niż w I kw. br. oraz o 6,8 proc. większa niż rok temu.

Huawei tłumaczy swój sukces popularnością serii P20 i utrzymującym się popytem na telefony poprzedniej serii Mate 10.

Podczas konferencji zapewniono też, że opublikowane informacje dotyczą tylko głównej marki, a co za tym idzie nie dotyczą wyników submarki Honor, która również jest obecna w Polsce.

Na świecie chiński koncern technologiczny Huawei wyprzedził w II kwartale tego roku amerykańskiego Apple’a i zajął drugie miejsce wśród producentów smartfonów – podała we wtorek firma analityczna IDC. Natomiast w Polsce Huawei zepchnął właśnie z pudła koreańskiego Samsunga.

O wyniku tym poinformował w czwartek dziennikarzy
Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG w Polsce. Według niego, w II kw. br. dokładnie co trzeci smartfon kupiony nad Wisłą to urządzenie jego firmy. Posłużył się danymi GfK Polonia, analitycznej firmy, na którą przyjęło się powoływać w Polsce. Zgodnie z nimi udział Huawei w polskim rynku smartfonów w ujęciu ilościowym wyniósł w II kw. br. 33,4 proc., podczas gdy w II kw. br. 25,4 proc.. (rok temu 20,3 proc.).

Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką