Na świecie chiński koncern technologiczny Huawei wyprzedził w II kwartale tego roku amerykańskiego Apple’a i zajął drugie miejsce wśród producentów smartfonów – podała we wtorek firma analityczna IDC. Natomiast w Polsce Huawei zepchnął właśnie z pudła koreańskiego Samsunga.
Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG w Polsce. Według niego, w II kw. br. dokładnie co trzeci smartfon kupiony nad Wisłą to urządzenie jego firmy. Posłużył się danymi GfK Polonia, analitycznej firmy, na którą przyjęło się powoływać w Polsce. Zgodnie z nimi udział Huawei w polskim rynku smartfonów w ujęciu ilościowym wyniósł w II kw. br. 33,4 proc., podczas gdy w II kw. br. 25,4 proc.. (rok temu 20,3 proc.).
Samsung Polska – napisał na Twitterze rzecznik Samsung Electronics Olaf Krynicki. Pytany o dane za kwartał, odparł, że liczy się wynik „całego meczu”. Na łamach serwisu GSMOnline.pl podał, że jego firma miała największy udział w rynku pod względem wartości sprzedanych urządzeń. Precyzyjnych danych nie zdradził, zasłaniając się polityką GfK.