340,8 mln zł przychodu, 23,1 mln zł zysku operacyjnego, 93,3 mln zł EBITDA i 18,8 mln zł zysku netto wypracowała grupa Netii w III kwartale 2018 r. O ile przychody są nadal w trendzie spadkowym i obniżyły się rok do roku o 4,4 proc. i ciągną w dół EBITDA, która także spadła – o 8,9 proc. – to zyski operacyjny i netto grupy stworzonej przez Netię i kilka firm zależnych rosną. To nieustannie efekt niższej amortyzacji, czyli papierowego kosztu wynikającego z utraty wartości posiadanego majątku.
Netia, operator usług telekomunikacyjnych w technologiach stacjonarnych traci klientów na rzecz konkurencji od wielu kwartałów. Tym razem też tak było, ale w mniejszym stopniu niż wcześniej. Liniami produktowymi, które notowały wzrosty sprzedaży w minionym kwartale były kolejny raz płatna telewizja oraz mobilne usługi głosowe. Natomiast operator zanotował spadek liczby świadczonych usług telefonii stacjonarnej, stacjonarnego dostępu do Internetu, czy Internetu mobilnego.
W końcu września liczba usług (RGU), które świadczyła grupa Netii wynosiła 1,92 mln i była niższa niż w czerwcu o 14,1 tys.. Tym samym spadła istotnie wolniej niż w każdym z czterech wcześniejszych kwartałów.
Dla porównania w III kw. 2017 r. liczba RGU grupy Netii obniżyła się o prawie 33 tys..
Netii przybyło w kwartał 6,2 tys. RGU płatnej telewizji (na koniec września było ich prawie 207 tys.) oraz telefonii mobilnej (o 3,2 tys. do 142,3 tys.). Natomiast w przypadku stacjonarnego dostępu do Internetu liczba RGU spadła o 6,5 tys. do 610,9 tys.. Spadku nie wyhamowały widoczne przyrosty abonentów Netii przyłączonych do internetu łączami o standardzie NGA (minimum 30 Mb/s).