Showmax kończy działalność w Polsce z końcem stycznia

Publikacja: 12.12.2018 10:30

Showmax, serwis płatnego wideo na życzenie należący do koncernu Naspers z RPA, który zasłynął w Polsce z serialu „Ucho Prezesa” kończy działalność w naszym kraju.  Jak podał na swojej stronie internetowej 31 stycznia zostanie zamknięty.

– Jeśli chodzi o subskrypcje długoterminowe to każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie, pracujemy jeszcze nad rozwiązaniami i będziemy informować klientów na bieżąco – informuje Magdalena Marzec, menedżer ds. komunikacji Showmax w Polsce.

Jak podał Naspers, to, że usługa nie będzie już dostępna wynika z jego strategicznej decyzji, aby wycofać się z działalności w sektorze rozrywki wideo prowadzonej w ramach MultiChoiceGroup (MCG).

Naspers wprowadzi MCG na giełdę w Johannesburgu i przestanie być jej właścicielem – poinformowano w oświadczeniu grupy.

„Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu, dalszy rozwój Showmax Polska, jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką, nie mieści się w ramach przyjętej strategii zarówno MCG, która koncentruje się na kontynencie afrykańskim, jak i Naspersa. Showmax Africa będzie nadal działać jako część MultiChoice Group, a zmiany nie dotyczą pozostałych inwestycji Naspersa w Polsce.

Jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim partnerom, klientom i zespołowi Showmax, którzy wspierali Showmax od momentu powstania prawie dwa lata temu i przykro nam, że ta historia się już kończy” – czytamy.

Dostęp do Showmaksu był wabikiem sprzedażowym różnych podmiotów. Najbardziej ta forma współpracy widoczna była w ofercie sieci komórkowej Play, który włączył serwis wideo do oferty abonamentowej, jako składową dostępną bez opłat nawet kilka miesięcy.

– Jesteśmy zaskoczeni decyzją Showmax. Nasi klienci będą korzystać z serwisu do końca stycznia. Dla tych, którzy będą nadal uprawnieni do bezpłatnego dostępu po 31 stycznia przygotowujemy inną propozycję, o której poinformujemy przed zamknięciem serwisu Showmax – zapowiedział Marcin Gruszka, rzecznik Play.

Zapowiedź Naspersa może być okazją dla abonentów operatora, aby bez ponoszenia konsekwencji rozwiązać umowę. Serwis GSMonline.pl przywołuje jednak interpretację operatora, z której wynika, że ma on inne zdanie na temat.

„Sytuacja nie jest podstawą do rozwiązania umowy. My nie świadczymy usługi Showmax, a jedynie oferujemy klientom 100 proc. rabatu przez czas określony (12, 6 lub 3 miesiące) na usługę naszego partnera, czyli Showmaxa. Nie mamy wpływu na działania Showmax, to jest niezależny podmiot” – mówi serwisowi Gruszka.

Showmax wystartował w Polsce w lutym 2017 roku. Jego szefem został Maciej Sojka, m.in. były prezes ITI Neovision (platforma Nc+). Odpowiedzialność za marketing w regionie Europy Środkowowschodniej serwisu powierzono Grzegorzowi Eszowi, związanemu wcześniej m.in. z Netią i UPC Polska.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić