Reklama
Rozwiń

W sieci Cyfrowego Polsatu pękł eksabajt

Publikacja: 02.04.2019 18:22

Ponad miliard gigabajtów (ponad eksabajt) zostało przesłanych w sieci Grupy Cyfrowy Polsat w 2018 roku – poinformowały dziś służby prasowe grupy kontrolowanej przez Zygmunta Solorza.

Według Grupy Cyfrowy Polsat, to pierwszy eksabajt danych przesłany w sieci mobilnej w Polsce przez rok. Ponad 91 proc. transferu odbyło się w technologii LTE i LTE Advanced grupy, w zasięgu których jest odpowiedni 99 proc. oraz 73 proc. Polaków.

Wcześniej Cyfrowy Polsat informował w sprawozdaniu rocznym, że klienci indywidualni grupy przetransferowali w 2018 r. w sumie 965 mln gigabajtów, o 28 proc. więcej niż w 2017 r..

„Klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu są najbardziej internetowymi użytkownikami mobilnego Internetu w kraju” – podaje grupa.

Wynikałoby z powyższego, że operatorzy wirtualni, korzystający z infrastruktury grupy (w tym P4, operator sieci Play) mieli niewielki udział w całości ruchu w mobilnej sieci.

Tu warto wspomnieć, że P4 wykorzystuje umowy roamingu krajowego w większym stopniu do usług głosowych, niż dostępu do internetu.

Cyfrowy Polsat, o którym mówi się, że relatywnie mało inwestuje w infrastrukturę, zapewnił, w komunikacie, że 2018 rok był dla niego czasem „stale prowadzonych inwestycji w dalszą rozbudowę sieci telekomunikacyjnej”.

„Były one prowadzone w oparciu o posiadane i wykorzystywane przez Grupę Cyfrowy Polsat częstotliwości z zakresu 900 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz i 2600 MHz oraz agregację pasma z tych zasobów. Na koniec 2018 roku Grupa posiadała ponad 13,3 tysięcy systemów eNodeB działających w technologii LTE/LTE Advanced na różnych pasmach” – czytamy.

„Agregacja pasm w połączeniu z zastosowaniem modulacji 256 QAM i MIMO4x4 pozwala dostarczać klientom Plusa i Cyfrowego Polsatu coraz wyższą jakość świadczonych usług. Umożliwiło to oferować w niektórych regionach Polski technologię LTE-Advanced o maksymalnej prędkości transmisji powyżej 600 Mb/s” – podał telekom.

Wyliczanka ta posłużyła grupie jako nawiązanie do trwającej marketingowej operatorów, zapoczątkowanej przez kampanię sieci komórkowej Play, używającej w reklamach sformułowania „5G-Ready”.

„Te nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane są w Grupie Cyfrowy Polsat od października 2017 roku, co według ostatnich komunikatów wysyłanych do rynku i klientów przez konkurencję prowadzi do wniosku, że Plus wraz z Cyfrowym Polsatem już od ponad półtora roku są 5G-Super Ready ;)” – napisali przedstawiciele grupy Cyfrowy Polsat.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku