Reklama
Rozwiń

Dopłaty do internetu w roamingu UE w Orange Polska spadną od 19 kwietnia

Publikacja: 16.04.2019 14:42

Orange Polska poinformował o zmianie stawek dodatkowych opłat, które na mocy decyzji prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej pobiera od części klientów, czyli od użytkowników telefonii na kartę, za usługi w roamingu w Unii Europejskiej.

Zgodnie z nową decyzją prezesa UKE, dopłata do ceny 1 MB danych lub za MMS zmniejszy się z obecnej stawki 0,00738 zł do 0,001845 zł (1,89 zł/GB).

Cena musiała spaść ponieważ zgodnie z unijną regulacją roam like at home co roku tanieje hurtowa opłata w rozliczeniach międzyoperatorskich.

Jak policzył telekom, to oznacza, że cena 1 GB danych spadnie o 5,5 zł.

Natomiast wysokość dopłat do cen innych usług pozostaje bez zmian:

* 0,05 zł za minutę wykonanego połączenia głosowego,

* 0,02 zł za minutę odebranego połączenia głosowego,

* 0,01 zł za wysłaną wiadomość SMS.

Od klientów ofert abonamentowych opłaty dodatkowe wynikające z decyzji Prezesa UKE nie są pobierane zgodnie z promocją „Roaming w UE bez dopłat”.

Zgodnie z regulacją RLAH, obowiązującą od 15 czerwca 2017 r., UKE może przyznać operatorom prawo do pobierania opłat, gdy ponoszą oni odpowiednio duże straty stosując w roamingu sposób naliczania i stawki obowiązujące w kraju.

W pierwszym roku obowiązywania RLAH polscy operatorzy ponosili straty i wszyscy wystąpili do UKE o przyznanie prawa do pobierania dodatkowych opłat. Robili to jednak w różnych terminach.

Dla przykładu w przypadku Orange Polska, UKE wydał temu operatorowi pierwszą decyzję zgadzając się na dopłatę 16 kwietnia 2018 r..

Każda taka decyzja obowiązuje 12 miesięcy.

wsp. ziu

Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa