Orange Polska kupuje BlueSoft za 200 mln zł

Publikacja: 30.04.2019 08:30

Orange Polska poinformował, że zawarł wstępną umowę kupna 100 proc. udziałów w BlueSoft, firmie specjalizującej się w tworzeniu oprogramowania i aplikacji dla biznesu. Dzięki temu, tłumaczy operator, zyska kompetencje kluczowe dla rozwoju pełnej oferty dla cyfryzacji polskich firm.

„Akwizycja jest ważnym krokiem do realizacji strategii Orange Polska na rynku ICT” – podaje telekom. W komunikacie giełdowym skierowanym do inwestorów Orange zdradził warunki transakcji, informując, że w sumie zapłaci za firmę ICT 200 mln zł.

– Usługi ICT są jednym z kluczowych czynników wzrostu w naszej strategii Orange.One, obok konwergencji i światłowodów. Dlatego z radością witamy BlueSoft w grupie Orange Polska. Wspólnie będziemy mogli stworzyć wyjątkową dla polskiego rynku ofertę, kompleksową i skrojoną do potrzeb firm. Ta transakcja wzmocni nasze kompetencje cyfrowe i związane z ICT. Razem będziemy mogli rozwijać się szybciej – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska, cytowany w komunikacie

Podpisanie ostatecznej umowy kupna nastąpi po uzyskaniu zgody UOKiK na tę transakcję. Po dołączeniu do Orange Polska, BlueSoft pozostanie odrębną spółką. Struktura firmy pozostanie bez zmian. Na czele BlueSoft pozostanie dotychczasowy prezes zarządu.

– Wejście do grupy Orange Polska to dla BlueSoft szansa na bardziej dynamiczny rozwój. Zyskujemy stabilnego partnera, o znaczącym potencjale i doświadczeniu na rynku telekomunikacyjnym i integratorskim. Razem mamy możliwość realizacji największych projektów IT w kraju i za granicą, a marka BlueSoft zyska większą rozpoznawalność na globalnym rynku. To ważny krok dla naszej firmy i cieszę się, że będę mógł poprowadzić ją ku tym nowym możliwościom  – mówi Wojciech Pawiński, prezes BlueSoft.

– BlueSoft da nam kompetencje, które doskonale uzupełniają naszą ofertę dla biznesu. Dzięki temu stworzymy kompleksowe rozwiązania IT “end-to-end” zawierające – obok realizowanych już dziś przez Orange i Integrated Solutions usług telekomunikacyjnych oraz infrastruktury IT, hostingu czy bezpieczeństwa – także aplikacje dopasowane do potrzeb firm umożliwiające im dalszy rozwój w cyfrowym świecie. Będziemy też mogli zbudować przewagę konkurencyjną zarówno nad innymi telekomami, jak również firmami zajmującymi się wyłącznie usługami integratorskimi. Z radością witamy kluczowych menedżerów z grupy BlueSoft, którym firma zawdzięcza swój dotychczasowy sukces – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.

Rynek ICT rośnie dynamicznie, zwłaszcza w dziedzinie aplikacji i rozwiązań chmurowych. Cyfryzacja biznesu jest dziś kluczowym zadaniem firm, niezależnie od branży i wielkości. Dlatego rozwój usług ICT  to jeden z kluczowych elementów strategii Orange Polska. Zakłada ona podwojenie przychodów z ICT do 2020 roku. W 2018 r. telekom wypracował z usług ICT 534 mln zł przychodu, o 26 proc. więcej niż rok wcześniej.

BlueSoft działa od 15 lat. Obecnie zatrudnia około 650 osób: przede wszystkim konsultantów i programistów. W 2018 r. przychody firmy wyniosły około 123 mln zł, a EBITDA 25 mln zł. Z usług BlueSoft korzysta ponad 80 firm.

Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką