Oppo, chińska marka należąca do firmy Guandgong Oppo Mobile Telecommunications (grupa BBK Electronics) zaprezentowała w Londynie najnowsze urządzenie z serii Reno. Na razie najbardziej znana jest w Azji, ale ma spory apetyt także wobec rynków europejskich, w tym Polski.
Derek Sun, dyrektor marki nie zdradził jakie są cele marki na ten rok wobec naszego rynku. Wolał podkreślić, że Oppo jest drugim największym dostawcą w regionie Azji Południowo-Wschodniej, a samych Indiach sprzedaż produktów pod tym brandem wzrosła rok do roku o 41 proc..
Oppo, jako nowy gracz na rynku smartfonów pojawił się w Polsce na początku 2019 roku. Pierwsze telefony, choć ciekawe jeśli chodzi o estetykę i wykonanie, nie porywały. Parametrami technicznymi odbiegały od niektórych konkurentów że średniej półki cenowej, a ich wycena była oględnie rzecz ujmując nieadekwatna. Teraz to się zmienia. Z jednej strony powodem jest naturalny postęp w pracy nad produktem, a z drugiej – dodatkowa motywacja.
Huawei szansą
Choć pracownicy Oppo nie mówią tego głośno, to w kuluarach można usłyszeć, że wiele sobie obiecują po obecnej sytuacji, wynikającej ze słabości najpopularniejszej dziś na świecie chińskiej marki smartfonów – Huawei.