Oppo w ofensywie na europejskich rynkach i w Polsce

Publikacja: 17.10.2019 08:00

Oppo, chińska marka należąca do firmy Guandgong Oppo Mobile Telecommunications (grupa BBK Electronics)  zaprezentowała w Londynie najnowsze urządzenie z serii Reno. Na razie najbardziej znana jest w Azji, ale ma spory apetyt także wobec rynków europejskich, w tym Polski.

Derek  Sun, dyrektor marki nie zdradził jakie są cele marki na ten rok wobec naszego rynku. Wolał podkreślić, że Oppo jest drugim największym dostawcą w regionie Azji Południowo-Wschodniej, a samych Indiach sprzedaż produktów pod tym brandem wzrosła rok do roku o 41 proc..

Oppo, jako nowy gracz na rynku smartfonów pojawił się w Polsce na początku 2019 roku. Pierwsze telefony, choć ciekawe jeśli chodzi o estetykę i wykonanie, nie porywały. Parametrami technicznymi odbiegały od niektórych konkurentów że średniej półki cenowej, a ich wycena była oględnie rzecz ujmując nieadekwatna. Teraz to się zmienia. Z jednej strony powodem jest naturalny postęp w pracy nad produktem, a z drugiej – dodatkowa motywacja.

Huawei szansą

Choć pracownicy Oppo nie mówią tego głośno, to w kuluarach można usłyszeć, że wiele sobie obiecują po obecnej sytuacji, wynikającej ze słabości najpopularniejszej dziś na świecie chińskiej marki smartfonów – Huawei.

Mimo, że Huawei w ostatnich kwartałach stara się jak może utrzymać powszechne przekonanie o jakości, niezawodności i dobrej obsłudze swoich smartfonów, nie cichną głosy, że Polacy zdecydowanie rzadziej decydują się na zakup sprzętu tego producenta. Problem dotyczy się nie tylko smartfonów, ale także urządzeń ubieralnych i częściowo laptopów. W tej sytuacji spore szanse na zwiększenie udziałów w rynku mają mniejsi dostawcy.

Mocno rozpychający się produktowo i cenowo Xiaomi może szybko zneutralizować większego obecnie konkurenta z Państwa Środka. Z kolei Oppo może szybciej i skuteczniej przebić się do świadomości Polaków.

Nawet nie słysząc takich komentarzy trudno nie zauważyć, że Oppo jest w ofensywie. Jak podał Derek Sun, najbliższych miesiącach urządzenia chińskiego producenta trafią na rynek Belgii, Niemiec, Portugali i Ukrainy. Tam, gdzie Oppo już działa najczęściej kooperuje z operatorami. Na tej liście są takie europejskie telekomy jak Movistar, Orange, Swisscom, Vodafone czy T-Mobile.

Zabiegi o uwagę operatorów

W Polsce smartfony OPPO dostępne są w ofercie sieci Play, a w najbliższym czasie pojawią się także w Orange. Dwa modele z serii A mają być elementem widocznej w mediach oferty świątecznej.

– Obecność marki we współpracy z telekomem w najlepszym pod względem sprzedaży w roku okresie ma podnieść rozpoznawalność marki. Równocześnie jest to pewien gwarant jakości produktu, ponieważ operator nie może pozwolić sobie na współpracę z niepewnym dostawcą – mówi Piotr Żaczko, reprezentujący Oppo w Polsce w kontaktach z mediami.

Według niego, o jakości produktów Oppo świadczy fakt, że odsetek wadliwych, podawanych procedurom gwarancyjnym produktów jest „znacząco niższy” niż u pozostałych graczy na rynku.  Ma to być pochodna wielu elementów, między innymi tego, że wszystkie fabryki produkujące smartfony tej marki należą do producenta. Nie ma więc miejsca, w którym proces nie przeszedł by weryfikacji właściciela.

W czasie prezentacji Suna padło także elektryzujące hasło „5G”. Prace firmy nad urządzeniami obsługującymi tę technologię są bardzo zaawansowane – zapewnił – a implementacja odpowiedniego modułu we wszystkich modelach ze średniej i górnej półki cenowej to kwestia niedalekiej przyszłości.

Według Żaczko, producent testuje we współpracy z telekomami dostępne u nas rozwiązania przy wykorzystaniu dostępnych już produktów obsługujących technologię 5G. Z jego słów wynikało, że jeśli pojawi się zapotrzebowanie rynku na takie urządzenia, chiński koncern jest gotowy je dostarczać.

Odbić się z 1 procenta

Producent, który obecnie odpowiada za około 1 proc. wszystkich sprzedawanych nad Wisłą urządzeń chce uplasować swoje produkty na wszystkich półkach cenowych. Przed niespełna tygodniem, 11 października, do sklepów i do sieci sprzedaży operatora Play trafiły telefony ze średniej półki cenowej oznaczone symbolami A5 i A9. Seria kierowana jest do młodych ludzi, spędzających dużo czasu w mediach społecznościowych i robiących zdjęcia/filmy wszystkich i wszystkiego dookoła.

Z kolei 16 października był dniem pierwszej, dużej premiery telefonu, który ma odegrać znaczącą rolę w sprzedaży producenta. Chodzi o Oppo Reno 2. Smartfon ten ma 6,5-calowy wyświetlacz Amoled, pracujący na procesorze Qualcomm Snapdragon 730G, wspierany 8GB pamięci operacyjnej. Na pierwszy rzut oka atrakcyjny. W opakowaniu  producent zapewnia etui ochronne dające wrażenie eleganckiej skóry. Za zdjęcia odpowiadać będą 4 obiektywy wspomagane stabilizacja obrazu oraz 20 krotny Zoom cyfrowy.

W specyfikacji znaleźć można imponującej pojemności akumulator oraz NFC, na którego brak narzekali recenzenci i klienci poprzedniego modelu. To nie jedyny znak sugerujący, że inżynierowie słuchają szeroko rozumianego „rynku”. Drugi to wejście słuchawkowe mini-jack. Wciąż ważne dla wielu miłośników znalazło swoje miejsce na dolnej krawędzi smartfona, a w pudełku można znaleźć przyzwoite słuchawki. Równolegle zaprezentowany został model Reno Z. Tańszy, skromniej wyposażony jeśli chodzi o procesor, ale także z dobrym aparatem i duża baterią.

Urządzenia Oppo z najwyższej półki będą do kupienia od 18 października na otwartym rynku oraz w sklepach Play. Trwają rozmowy z pozostałymi telekomami. Dostępne w kolorze czarnym oraz bardzo ciekawym, złamanym granatowym Reno 2 kosztować będzie 2299 zł.

Zaprezentowano także słuchawki bluetooth oznaczone kodem Q1. Produkt dostępny będzie pod koniec października w Polsce w dwóch kolorach, czarnym i pomarańczowym.

– Niebawem w Polsce pojawi się szersze portfolio Oppo – powiedział Piotr Żaczko. – Planujemy rozbudować ofertę o akcesoria, czego zapowiedzią są słuchawki, a także o inne urządzenia – dodał.

Oppo, chińska marka należąca do firmy Guandgong Oppo Mobile Telecommunications (grupa BBK Electronics)  zaprezentowała w Londynie najnowsze urządzenie z serii Reno. Na razie najbardziej znana jest w Azji, ale ma spory apetyt także wobec rynków europejskich, w tym Polski.

Derek  Sun, dyrektor marki nie zdradził jakie są cele marki na ten rok wobec naszego rynku. Wolał podkreślić, że Oppo jest drugim największym dostawcą w regionie Azji Południowo-Wschodniej, a samych Indiach sprzedaż produktów pod tym brandem wzrosła rok do roku o 41 proc..

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić