Po PGT, Telekomunikacji Cyfrowej, Twojej Telekomunikacji i operatorze Nasza urząd antymonopolowy wziął pod lupę Telestradę, wirtualnego operatora prowadzącego działalność za pośrednictwem kilku marek, w tym m.in. Telestrada i Lajt Mobile.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował dziś, że wszczął w sprawie Telestrady postępowanie po tym, jak otrzymał liczne skargi, wskazujące, że mogła nieuczciwie pozyskiwać nowych klientów, podszywając się pod ich dotychczasowego operatora.
„Jej przedstawiciele najczęściej najpierw dzwonili do konsumentów z ofertą, a potem odwiedzali ich w domach z dokumentami do podpisu” – czytamy w komunikacie.
UOKiK wszczął postępowanie i postawił firmie dwa zarzuty: wprowadzania konsumentów w błąd oraz niewydawania konsumentom dokumentów: umów i załączników do nich.
– W efekcie takich działań Telestrady konsumenci dopiero po otrzymaniu faktury za nowe usługi mogli się dowiedzieć, że zawarli umowę z tą firmą. Tymczasem zgodnie z prawem przed jej podpisaniem powinni dostać pełne, jednoznaczne i rzetelne informacje o ofercie i przedsiębiorcy, który ją proponuje. Tylko w takim przypadku mieliby szansę podjąć świadomą decyzję, czy związać się umową – wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK.