Pierwszą umowę reklamową z Alcatelem-Lucentem podpisał Orange Austria. Jak [link=http://www.alcatel-lucent.com/wps/portal/!ut/p/kcxml/04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKLd4x3tXDUL8h2VAQAURh_Yw!!?LMSG_CABINET=Docs_and_Resource_Ctr&LMSG_CONTENT_FILE=News_Releases_2010/News_Article_002032.xml]deklaruje Alcatel-Lucent[/link], Optism ma być przede wszystkim narzędziem marketingu bezpośredniego, a operatorzy mają zyskać dzięki Optism nowe możliwości dostarczania spersonalizowanego przekazu.

Reklamy w Optism mają być dostarczane na telefon komórkowy za zgodą uzytkownika, po wyrażeniu przez niego preferencji co do np. ulubionych marek czy produktów. Według Alcatela-Lucenta ma to gwarantować docieranie do wyselekcjonowanych odbiorców, otwartych na informacje o konkretnych markach czy produktach.

Alcatel-Lucent nie ujawnił większej ilości technicznych szczegółów platformy Optism.