Dziennik Gazeta Prawna
Reklama nie może odbiegać od oferty operatora
Adam Makosz
Orzeczenie sądu: Emitowanie reklam o całkowicie darmowych rozmowach telefonicznych, podczas gdy operator przewidział ich miesięczny limit, jest zakazanym czynem nieuczciwej konkurencji. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie firmy Netia (jest ona następcą firmy Tele2 Polska) od decyzji prezesa UOKiK zakazującej operatorowi emitowania reklamy planu taryfowego Darmowe Rozmowy NON STOP. Nieistniejące już Tele2 w kampanii reklamowej prowadzonej w okresie od 2 kwietnia do 17 czerwca 2007 r. podawało informację, że wszystkie połączenia telefoniczne realizowane w ramach planu są darmowe (za darmo przez całą dobę, za darmo dokąd chcesz i kiedy chcesz, darmowe połączenia każdego dnia i o każdej porze). Jednocześnie w planie taryfowym Darmowe Rozmowy NON STOP przewidziany był miesięczny limit darmowych minut.
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa?=article&id=295463 (dostęp płatny)