– Niewykluczone, że powinniśmy przemyśleć naszą strategię biznesową i zrezygnować z udziału w przychodch ze sprzedaży aplikacji mobilnych – powiedział Lee Epting, szef contentu grupy Vodafone podczas branżowej konferencji magazynu MEM w Londynie. Według Lee Eptinga operatorzy powinni się zastanowić nad pozostawieniem większych (lub całych) udziałów ze sprzedaży deweloperom, a tym samymi silniej pobudzić rozwój rynku elektronicznego contentu. Dzisiaj Vodafone inkasuje 30 proc. ze sprzedaży aplikacji w serwisach dostępnych dla jego użytkowników.

Według Lee Eptinga podstawowym biznesem operatorów jest i będzie sprzedaż usług telekomunikacyjnych, a oferta contentowa pozwoli im na odróżnianie się od konkurentów. Im większy udział w zyskach content providerów, tym lepsza ich oferta i lepszy wyróżnik dla współpracującego z nimi operarota. To zdaniem Lee Eptinga może się przełożyć na wyższa sprzedaż podstawowych usług telekomunikacyjnych.

źr. mocoNewsnet