Pilotażowy program testów płatności zbliżeniowych realizowanych za pomocą technologii [b]NFC[/b] (Near Field Communications), jaki od wiosny prowadzi [b]Polska Telefonia Cyfrowa[/b] wraz z [b]Inteligo[/b], przyniósł bardzo zachęcające wnioski – dowiaduje się rpkom.pl

Program pilotażowy ma zostać oficjalnie podsumowany w ciągu kilkunastu najbliższych dni. PTC wraz z Inteligo wyposażyły 100 klientów w telefony [b]Samsung Avila[/b] wyposażone w moduł NFC. Dzięki nim można dokonywać wygodnych płatności kartą w sklepach wyposażonych w odpowiednie terminale (ma je np. sieć „Żabka”).

Pewną barierą dla rozwoju usługi może być niewielka ilość dostępnych telefonów obsługujących NFC. Oprócz wspomnianego Samsunga obecnie umożliwia to tylko jedna słuchawka Sagem.

Jak dowiedział się rpkom, jednym ze scenariuszy rozważanych przez Inteligo jest instalowanie aplikacji płatniczej na kartach pamięci SD, a nie jak w pilocie, na karcie SIM. Dzięki temu usługa płatności zbliżeniowej mogłaby być sprzedawana bezpośrednio przez bank, bez porozumienia z jakimkolwiek operatorem. Jedynym wymogiem byłoby posiadanie przez konsumenta telefonu obsługującego NFC.