Motorola odwiesza słuchawkę

We wtorek wszedł w życie zatwierdzony półtora roku temu plan podziału Motoroli na dwa przedsiębiorstwa: konsumenckich terminali oraz rozwiązań dla biznesu. Segment telefonów komórkowych, w którym jeszcze 12 lat temu Motorola była pierwszą potęgą na świecie, stał się dla koncernu kulą u nogi. Motorola, jako kolejny operator przekonała się, że nie da się prowadzić na raz biznesu operatorskiego i konsumenckiego.

Publikacja: 04.01.2011 17:47

Motorola odwiesza słuchawkę

Foto: ROL

Od dzisiaj na nowojorskiej giełdzie notowane są dwie firmy z Motorolą w nazwie: [b]Motorola Mobility[/b] i [b]Motorola Solutions[/b]. Ta pierwsza zajmuje się produkcję urządzeń konsumenckich, jak telefony komórkowe, set-top-boksy, domowe routery, modemy kablowe, amatorskie krótkofalówki itp. Motorola Solutions przejęła całą ofertę dla administracji publicznej i biznesu. W tym również pozostałości oferty operatorskiej, jaka pozostała przy Motoroli po sprzedaży większości tego działu do NokiaSiemens Networks. Obie firmy z Motorolą w nazwie są zbliżone wielkością: ich roczne przychody wynoszą 7-8 mld dolarów. Obie mają rozproszony akcjonariat, pośród którego dominują wielkie firmy i fundusze inwestycyjne.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont