Motorola odwiesza słuchawkę

We wtorek wszedł w życie zatwierdzony półtora roku temu plan podziału Motoroli na dwa przedsiębiorstwa: konsumenckich terminali oraz rozwiązań dla biznesu. Segment telefonów komórkowych, w którym jeszcze 12 lat temu Motorola była pierwszą potęgą na świecie, stał się dla koncernu kulą u nogi. Motorola, jako kolejny operator przekonała się, że nie da się prowadzić na raz biznesu operatorskiego i konsumenckiego.

Publikacja: 04.01.2011 17:47

Motorola odwiesza słuchawkę

Foto: ROL

Od dzisiaj na nowojorskiej giełdzie notowane są dwie firmy z Motorolą w nazwie: [b]Motorola Mobility[/b] i [b]Motorola Solutions[/b]. Ta pierwsza zajmuje się produkcję urządzeń konsumenckich, jak telefony komórkowe, set-top-boksy, domowe routery, modemy kablowe, amatorskie krótkofalówki itp. Motorola Solutions przejęła całą ofertę dla administracji publicznej i biznesu. W tym również pozostałości oferty operatorskiej, jaka pozostała przy Motoroli po sprzedaży większości tego działu do NokiaSiemens Networks. Obie firmy z Motorolą w nazwie są zbliżone wielkością: ich roczne przychody wynoszą 7-8 mld dolarów. Obie mają rozproszony akcjonariat, pośród którego dominują wielkie firmy i fundusze inwestycyjne.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej