Aktualizacja: 07.12.2024 16:16 Publikacja: 20.01.2011 08:07
Liczba abonentów sieci mobilnych w Polsce w całym 2010 r. powinna przekroczyć poziom 46 mln i będzie o 2,5 proc. większa niż w 2009 r., mimo że jeszcze w pierwszym kwartale ubiegłego roku baza abonencka zmniejszyła się o 0,2 proc. – przewiduje w najnowszym raporcie na temat polskiego rynku telekomunikacyjnego[b] Business Monitor International[/b].
BMI zwraca uwagę, że wzrosty liczby abonentów w drugiej połowie roku nastąpiły po tym jak najwięksi polscy operatorzy odliczyli od swojej bazy abonenckiej duże liczby nieaktywnych kart SIM pre-paid. Według analityków BMI jednym z głównych trendów na polskich rynku mobilnym w najbliższym czasie będzie skupienie się największych operatorach na klientach generujących największe ARPU (średnie przychody w przeliczeniu na użytkownika) oraz użytkownikach usługi mobilnego dostępu do sieci, których według BMI pod koniec września 2010 r. było 3 mln (cały rynek broadbandu, nie tylko mobilnego, szacowany jest na 9,7 mln abonentów, co daje penetrację rzędu 25 proc.). Największy wzrost ma być generowany oczywiście w segmencie mobilnym, choć jak zauważa BMI, także naziemny broadband będzie zyskiwał w wolnym, ale stałym tempie.
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektorem budowlanym wyzwania związane z potrzebą zapewnienia zasięgu mobilnego internetu w różnych obiektach.
Federalna Komisja Łączności otrzymała prośbę o zgodę na wystrzelenie kolejnych Starlinków. Jeżeli wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony, na orbitę okołoziemską może wkrótce trafić nawet do 30 tys. kolejnych satelitów. Swoje zastrzeżenia zgłaszają naukowcy.
Czy operatorzy sieci komórkowych będą mogli wieszać nadajniki na masztach powstających w ramach budowy dwóch systemów łączności kolejowej? Ministerstwo Cyfryzacji prowadzi rozmowy PKP PLK.
W klasyczne SMS-y sieci komórkowych, ale przede wszystkim w komunikatory, może uderzyć zmiana w systemie operacyjnym iPhone’ów. To czas RCS-ów.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Tylko jeden duży operator komórkowy miał udany trzeci kwartał 2024 roku pod względem liczby przenoszących numer. Są nowe dane UKE.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Odformalizowanie realizacji inwestycji telekomunikacyjnych stało się konieczne w świetle realizacji celu cyfrowego Unii Europejskiej - pisze profesor Jan Widacki.
Trwa spór o władzę nad imperium Zygmunta Solorza. Mimo tego Cyfrowy Polsat, główna część imperium miliardera, pobił oczekiwania rynku kapitałowego co do zysków i podtrzymuje strategiczne plany. Jak to zrobił i na co będzie wydawać pieniądze?
Rosja ma prosty i dalece bardziej skuteczny sposób straszenia Zachodu niż broń atomowa. Kreml może przeciąć kable transoceaniczne, paraliżując zachodnie gospodarki.
Czy przeprowadzenie kolejnej aukcji rzeczywiście przybliży Polskę do realizacji unijnego celu cyfrowego?
Od kiedy rynkiem technologii mobilnych zaczęli ręcznie sterować politycy, Polska znalazła się na dalekich miejscach w rankingach szybkości internetu mobilnego – mówi „Rzeczpospolitej” Piotr Mieczkowski, dyrektor zarządzający w Fundacji Digital Poland.
Blisko cztery lata branża telekomunikacyjna musiała czekać na implementację Europejskiego kodeksu łączności elektronicznej. Docelowo nowe prawo komunikacji elektronicznej (PKE) w listopadzie zastąpi ustawę – Prawo telekomunikacyjne.
W klasyczne SMS-y sieci komórkowych, ale przede wszystkim w komunikatory, może uderzyć zmiana w systemie operacyjnym iPhone’ów. To czas RCS-ów.
Mobilne Centrum Ekspozycji Huawei po raz trzeci wyruszyło w trasę po Polsce. Po Warszawie, Jachrance i Krakowie, już 16 maja pojawi się przy Katowickim Spodku. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Digital & Green, Accelerate Industrial Intelligence”. W swoim mobilnym centrum technologicznym, Huawei prezentuje najnowocześniejsze rozwiązania m.in. dla dużych przedsiębiorstw, administracji publicznej, opieki zdrowotnej, edukacji, dostawców usług internetowych i handlu detalicznego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas