Aktualizacja: 09.05.2025 13:50 Publikacja: 20.04.2011 14:09
– Przetwarzanie danych chmurze obliczeniowej, czyli cloud computing, to kolejny slogan marketingowy. Nie jest realne, by dzięki zastosowaniu takich rozwiązań automatycznie uzyskiwać oszczędności rzędu 20-30 proc. – powiedział Tomasz Matuła, dyrektor pionu infrastruktury IT Grupy TP na dzisiejszej konferencji IDC Executive Meeting.
Matuła porównał szum marketingowy wokół cloud computing do mody na outsourcing informatyki, jaka panowała wśród firm kilka lat temu. – Grupa TP od lat optymalizuje swoje systemy IT, stosujemy m.in. wirtualizację, ale nie mamy wdrożonych pełnych rozwiązań cloud computing w takim znaczeniu, jak mówi się o nich na rynku – dodał Matuła.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas