Reklama

Netia wchodzi w domowe pudełka

Pierwszy router pod własną marką od czwartku i nowy set-top-box nafaszerowany dostępem do treści na jesieni tego roku. Największy operator alternatywny próbuje wykreować modę na urządzenia domowe dystrybuowane wyłącznie z własnymi usługami dostępowymi, które mają konkurować np. z liveboksami Telekomunikacji Polskiej. Wraz z wprowadzeniem nowych urządzeń do oferty Netia zaczyna eksperyment z publicznymi sieciami WiFi.

Publikacja: 07.06.2011 14:28

Nowe urządzenie dostępowe dostępne od czwartku z usługami operatora

Nowe urządzenie dostępowe dostępne od czwartku z usługami operatora

Foto: Netia

Netia wprowadza do oferty sygnowany własną marką router domowy pod nazwą Spot, który zastąpi wszystkie inne urządzenia domowe, za pośrednictwem których dzisiaj świadczy swoje usługi.

Technicznie urządzenie niczym nie zaskakuje: to zintegrowany z 3-portowym switchem i hotspotem WiFi modem ADSL wyposażony w dwa porty USB. Operator komunikuje go jednak, jako integralny element swojej oferty dostępowej, „lifestylowe” urządzenie, jakie może znaleźć miejsce w każdym salonie. Urządzenie zaprojektowała firma Design Partners, a wydewelopował dla Netii chiński Vtech. Operator zapowiada prace non-stop nad modernizacją urządzeń i aktualizacją oprogramowania.

Urządzenie będzie udostępniane abonentom usług dostępowych bez dodatkowych opłat. W trakcie korzystania będzie ono własnością operatora. Abonent, który nie zwróci urządzenia po rozwiązaniu umowy zostanie obciążony opłatą w wysokości 200 zł. – Docelowo zakładamy, że wszyscy, albo prawie wszyscy nasi abonencie będą korzystali ze Spota – powiedział Artur Dominiak, szef marketingu ISP w Netii. Spot będzie oddawany do dyspozycji nowym lub przedłużającym umowę abonentom. Operator nie przewiduje masowej wymiany obecnie eksploatowanych urządzeń, ani oferty dostępowej bez tego routera.

Podobnie, jak w przypadku liveboksa TP Spot będzie elementem platformy dystrybucji nowych usług, jakie mają się pojawić w ofercie Netii jesienią wraz z inauguracją nowego urządzenia abonenckiego. Netia nie chce o nim na razie wiele powiedzieć. Będzie to set-top-box do dystrybucji różnorakiego kontentu za pośrednictwem szerokopasmowego łącza Netii. Analogią ma być dekoder, jaki w ramach projektu „Horizon” opracowuje grupa UPC, czy usługa Telewizja 3G, jaką sprzedaje łódzka sieć kablowa Toya.

– Kiedy masa nowych dekoderów osiągnie kilka tysięcy uruchomimy w Spotach usługę Fon. Zawarliśmy umowę na wyłączność z operatorem tej sieci, dzięki czemu abonenci będą mieli dostęp do 4 mln hot spotów na całym świecie. Wobec cen usług transmisji danych w roamingu uważamy to za ciekawą ofertę – mówi Artur Dominiak.

Reklama
Reklama

Fon jest ulokowanym w Hiszpanii operatorem sieci hotspotów. Dostęp do nich uzyskuje dzięki współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi lub dzięki usługom dla abonentów łączy dostępowych. Idea polega na udostępniania całej sieci użytkownikom, którzy udostępniają społeczności własny hotspot. W Polsce jego sieć liczy na razie kilkaset hotspotów.

– Fon zmienia nieco zasady działania i coraz chętniej zawiera porozumienia z operatorami telekomunikacyjnymi, co rokuje duże szansę na budowę sieci o odpowiednim zasięgu. Naszym zdaniem benefity z dostępu do sieci hotspotów powinny skłonić także polskich użytkowników do udostępniania przepływności we własnym urządzeniu – mówi Artur Dominiak. Fon w Spotach startuje od lipca.

Drugim mobilnym elementem nowej oferty CPE jest integracja z usługami radiowego dostępu. Spot z podłączonym modemem USB ma stanowić sposób na współdzielenie dostępu w czasie wyjazdów. Działa oczywiście tylko z usługami mobilnymi Netii.

Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama