Zaledwie kilku abonentów zdecydowało się na skorzystanie z wprowadzonej na rynek 1 maja przez Telekomunikację Polskę oferty „Telefonu HD” o podwyższonej jakości rozmów w technologii HD Voice – wynika z naszych informacji. Sama spółka nie chce oficjalnie wypowiadać się na temat skuteczności tej oferty. – Nie podajemy liczby poszczególnych usług – powiedział Wojciech Jabczyński, rzecznik TP.

Warto zauważyć, że TP nie zdecydowała się na wsparcie tej oferty żadną szerszą kampanią promocyjną. Operator nie chce zdradzić, czy to się zmieni. Oferta ta tymczasem – a w zasadzie jej dedykowane plany taryfowe – zastąpiła wcześniejsze detaliczne usługi VoIP Telekomunikacji Polskiej.

Jako takie przeznaczone są tylko dla abonentów usług dostępowych TP i użytkowników modemów Livebox. Najtańszy pakiet: Neostrada 2 Mb/s + plan VoIP z nielimitowanymi połączeniami na numery stacjonarne w kontrakcie 24-mies. kosztuje 89 zł miesięcznie, w czym zawiera się także opłata za utrzymanie linii.

Korzystanie z usługi o podwyższonej jakości rozmów wymaga jednak zakup również specjalnego telefonu   Sagem D67W Livephone (179 zł brutto w sklepie internetowym TP), który współpracuje z platformą VoIP HD. W przeciwnym razie użytkownik może korzystać z rozmów VoIP o standardowej jakości.