Reklama

Przegląd prasy – poniedziałek 25 lipca

Publikacja: 25.07.2011 08:33

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Bezpłatne hotspoty pod kontrolę UKE

Sylwia Czubkowska

Coraz więcej miast i gmin oferuje mieszkańcom bezpłatny internet. Urząd Komunikacji Elektronicznej chce, aby samorządy, które się na to zdecydują, zgłaszały mu takie inicjatywy. Do tej pory, według rekomendacji UKE, uruchamianie w miejscu publicznym bezpłatnych punktów dostępu do sieci nie wymagało zgody urzędu pod kątem zgodności z ustawą o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych. Jednak bezpłatne hotspoty zaczęły niepokoić komercyjnych operatorów, którzy uważają je za nieuczciwą konkurencję.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=370266 (dostęp płatny)

Reklama
Reklama

[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]

P4: Wspólny lot operatora z Red Bullem

Urszula Zielińska

P4, operator sieci Play, czwartej pod względem liczby użytkowników w Polsce, został dystrybutorem marki telekomunikacyjnej producenta napoju Red Bull. Partnerstwo – ogłoszone w weekend – ma głównie charakter marketingowy, ale też z założenia powinno korzystnie się przełożyć na wyniki obu firm.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/711045_P4:_Wspolny_lot_operatora_z_Red_Bullem.html (dostęp płatny)

Enea: IR?przez komórki

Reklama
Reklama

Dariusz Wolak

Enea udostępniła akcjonariuszom aplikację, dzięki której będą mogli odbierać na swoich komórkach informacje o ciekawych wydarzeniach w spółce z obszaru relacji inwestorskich. Program jest do ściągnięcia ze sklepu App Store. Jest bezpłatny. Działa na iPhone’ach i iPadach. Jest dostępny w językach polskim i angielskim.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/711035_Enea:_IR%E2%80%88przez_komorki.html (dostęp płatny)

Rada BSkyB pod presją

ZW, Bloomberg Rada nadzorcza British Sky Broadcasting, stacji tv mającej 10 milionów abonentów i w 49 proc. kontrolowanej przez News Corp. Ruperta Murdocha, znajduje się pod coraz silniejszą presją, aby podczas zaplanowanego na ten tydzień posiedzenia rozważyć pozycję Jamesa Murdocha (syna Ruperta) jako jej przewodniczącego.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/711083_Rada_BSkyB_pod_presja.html (dostęp płatny)

Reklama
Reklama

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Apple wynikami prześcignie Lenovo

TR

Dochód Apple’a w Chinach, po raz pierwszy od dekady będzie wyższy niż lokalnego potentata, firmy Lenovo. Różnica, jak oszacowali analitycy, wyniesie 3,8 mld USA.

http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=6b96abf1-dfeb-43b1-a330-1694f36f084a&date=2011-07-25 (dostęp płatny)

Reklama
Reklama

Spada udział Nokii w chińskim rynku

Marek Druś, Bloomberg

W drugim kwartale fińska spółka sprzedała w Chinach 11,3 mln telefonów komórkowych, mniej niż połowę tego, co w poprzednim kwartale i o 41 proc. mniej niż rok wcześniej. Według firmy badawczej Gartner, w pierwszym kwartale udział Nokii w chińskim rynku wynosił 19,1 proc., wobec 23,5 proc. wcześniej. Południowokoreański Samsung Electronics, numer dwa na tym rynku, miał 8,9-procentowy udział.

http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=731592b7-e509-48c0-b7aa-67e70040f124&date=2011-07-25 (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Reklama
Reklama

Play i Red Bull chcą pofrunąć razem

Urszula Zielińska

P4, operator sieci Play, dołączy do swojego pakietu ofertę pod marką producenta napojów energetyzujących. Marketingowy mariaż może poprawić wyniki obu firm. Założeń finansowych projektu nie znamy. – Dzielimy się przychodami i kosztami – mówi jedynie Marcin Gruszka, rzecznik P4. P4 odpowiadać będzie za wszystko z wyjątkiem marketingu: telefony, taryfy, obsługę klienta, sieć sprzedaży, infrastrukturę i współpracę z mediami. Producent napoju wniesie do projektu markę i dostęp do sygnowanych jego brandem gadżetów, w tym smartfonów i netbooków.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1065946_Play_i_Red_Bull_chca_pofrunac_razem.html (dostęp płatny)

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama