Przychody grupy Dialogu w II kw. spadły o 3 proc., ale zyski mocno urosły

Publikacja: 12.08.2011 11:06

Grupa Dialogu, stacjonarnego operatora usług głosowych i internetowych dla firm i osób indywidualnych, w II kw. br. odnotowała 3-proc. spadek przychodów, ale jej zyski mocno się poprawiły w porównaniu z wynikami z analogicznego okresu 2010 r.

Skonsolidowane przychody Dialogu wyniosły w okresie kwiecień-czerwiec 2011 r. 125,6 mln zł wobec nieco ponad 129 mln zł przed rokiem.

KGHM, właściciel Dialogu, podał w komentarzu do danych spółki zależnej że spadek nastąpił głównie w obszarze tradycyjnych usług głosowych oraz usług kierowanych do abonentów innych telekomów (Telekomunikacji Polskiej), czyli tzw. WLR, BSA oraz usług głosowych świadczonych za pomocą prefiksu.

Liczba linii transmisji danych (stacjonarnego Internetu) obsługiwanych przez Dialog skurczyła się w kwartał o 1,5 tys. do 155 tys.

Ubytek bilansowały nieco wzrosty wpływów odnotowywane ze sprzedaży usług telewizji cyfrowej, czy usług mobilnych.

Z pakietu trzech usług (telefon, Internet, telewizja IPTV) korzystało na koniec czerwca o 2,6 tys. abonentów więcej niż w marcu (ich grono urosło do 40,9 tys.). Aktywnych kart SIM umożliwiających korzystanie z usług telefonii mobilnej i takiegoż Internetu przybyło w II kw. 8,2 tys. i na koniec czerwca było ich 38,9 tys.

Zysk operacyjny skoczył w tym czasie w górę o prawie 70 proc. do ponad 12,5 mln zł, EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) o ponad 19 proc. do 34 mln zł, a zysk netto o 46 proc. do 10,2 mln zł.

Półroczny czysty zysk grupy był nieco niższy niż w I połowie 2010 r. i zamknął się kwotą 20,15 mln zł (21,8 mln zł rok wcześniej).

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu