200 tys. klientów Telekomunikacji Novum

Publikacja: 22.08.2011 14:51

Telekomunikacja Novum obsługuje około 200 tys. abonentów telefonii stacjonarnej na bazie linii WLR w sieci Telekomunikacji Polskiej. Miesięczne ARPU jej abonentów oscyluje w granicach 45-47 zł. – Miesięcznie pozyskujemy brutto około 8 tys. abonentów – powiedział prezes Jacek Łaskowski zaznaczając, że baza klientów Novum stale rośnie.

W 2009 r. Telekomunikacja Novum miała kłopoty finansowe – przyznaje prezes Jacek Łaskowski i zapewnia, że to już przeszłość. – Nie chcieliśmy się wycofywać z rynku. Postanowiliśmy wprowadzić program restrukturyzacyjny – mówi.

Według niego spółka szukała oszczędności między innymi w obszarze operatorskim: – Zrezygnowaliśmy z pośrednictwa operatorów (e-Telko – grupa Tele-Polska Holding – i Exatela) w świadczeniu usług WLR – mówi Jacek Łaskowski. Ostatnich klientów Novum przeniosło na własne umowy o WLR w tym roku.

Novum wymieniło też niemal całą kadrę menedżerską oraz zaczęło korzystać z outsourcingu.  – Dziś wypracowujemy więcej gotówki niż wydajemy – powiedział Łaskowski.

Ze sprawozdania, jakie przekazała nam spółka wynika, że w 2010 r. jej przychody sięgnęły około 65 mln zł. We wrześniu spółka zaczęła wypracowywać zyski, ale cały ubiegły rok zakończyła z około 4,8 mln zł straty operacyjnej. Zanotowała też około 4 mln zł straty netto.

Przedstawiciele firmy oceniają na podstawie półrocza br., że roczne obroty firmy to obecnie około 90 mln zł. – W I półroczu nasza EBITDA wyniosła około 6 mln zł, a zysk netto ponad 5 mln zł. Sądzę, że drugie półrocze będzie w obu przypadkach lepsze – podał Łaskowski.

Telekomunikacja Novum obsługuje około 200 tys. abonentów telefonii stacjonarnej na bazie linii WLR w sieci Telekomunikacji Polskiej. Miesięczne ARPU jej abonentów oscyluje w granicach 45-47 zł. – Miesięcznie pozyskujemy brutto około 8 tys. abonentów – powiedział prezes Jacek Łaskowski zaznaczając, że baza klientów Novum stale rośnie.

W 2009 r. Telekomunikacja Novum miała kłopoty finansowe – przyznaje prezes Jacek Łaskowski i zapewnia, że to już przeszłość. – Nie chcieliśmy się wycofywać z rynku. Postanowiliśmy wprowadzić program restrukturyzacyjny – mówi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?