200 tys. klientów Telekomunikacji Novum

Publikacja: 22.08.2011 14:51

Telekomunikacja Novum obsługuje około 200 tys. abonentów telefonii stacjonarnej na bazie linii WLR w sieci Telekomunikacji Polskiej. Miesięczne ARPU jej abonentów oscyluje w granicach 45-47 zł. – Miesięcznie pozyskujemy brutto około 8 tys. abonentów – powiedział prezes Jacek Łaskowski zaznaczając, że baza klientów Novum stale rośnie.

W 2009 r. Telekomunikacja Novum miała kłopoty finansowe – przyznaje prezes Jacek Łaskowski i zapewnia, że to już przeszłość. – Nie chcieliśmy się wycofywać z rynku. Postanowiliśmy wprowadzić program restrukturyzacyjny – mówi.

Według niego spółka szukała oszczędności między innymi w obszarze operatorskim: – Zrezygnowaliśmy z pośrednictwa operatorów (e-Telko – grupa Tele-Polska Holding – i Exatela) w świadczeniu usług WLR – mówi Jacek Łaskowski. Ostatnich klientów Novum przeniosło na własne umowy o WLR w tym roku.

Novum wymieniło też niemal całą kadrę menedżerską oraz zaczęło korzystać z outsourcingu.  – Dziś wypracowujemy więcej gotówki niż wydajemy – powiedział Łaskowski.

Ze sprawozdania, jakie przekazała nam spółka wynika, że w 2010 r. jej przychody sięgnęły około 65 mln zł. We wrześniu spółka zaczęła wypracowywać zyski, ale cały ubiegły rok zakończyła z około 4,8 mln zł straty operacyjnej. Zanotowała też około 4 mln zł straty netto.

Przedstawiciele firmy oceniają na podstawie półrocza br., że roczne obroty firmy to obecnie około 90 mln zł. – W I półroczu nasza EBITDA wyniosła około 6 mln zł, a zysk netto ponad 5 mln zł. Sądzę, że drugie półrocze będzie w obu przypadkach lepsze – podał Łaskowski.

Telekomunikacja Novum obsługuje około 200 tys. abonentów telefonii stacjonarnej na bazie linii WLR w sieci Telekomunikacji Polskiej. Miesięczne ARPU jej abonentów oscyluje w granicach 45-47 zł. – Miesięcznie pozyskujemy brutto około 8 tys. abonentów – powiedział prezes Jacek Łaskowski zaznaczając, że baza klientów Novum stale rośnie.

W 2009 r. Telekomunikacja Novum miała kłopoty finansowe – przyznaje prezes Jacek Łaskowski i zapewnia, że to już przeszłość. – Nie chcieliśmy się wycofywać z rynku. Postanowiliśmy wprowadzić program restrukturyzacyjny – mówi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu