Krakowski integrator Wind Mobile zdobył prawie 5 mln z publicznej emisji akcji i szykuje się do giełdowego debiutu.
– Chcemy, dzięki pieniądzom pozyskanym z rynku kapitałowego wzmocnić naszą pozycję na rynku reklamy mobilnej – mówi Igor Bokun, prezes Wind Mobile. Zapowiada uruchomienie nowego produktu. – Dzwoniąc do kogoś będziemy odsłuchiwać reklamy zamiast muzyki dzięki czemu właściciel numeru, do którego będziemy dzwonić, będzie płacił mniej za połączenia. Może też dostawać darmowe minuty na połączenia od operatora – tłumaczy prezes. Twierdzi, że spółka już nawiązała kontakty z agencjami reklamowymi i operatorami komórkowymi, którzy są zainteresowani nową usługą. Może ruszyć już w październiku. Igor Bokun nie zdradza, który operator wdroży ją jako pierwszy.
Część środków pozyskanych od inwestorów Wind Mobile wyda na rozwój pionu mobilnej rozrywki. – Chcemy przejmować od operatorów zespoły, które zajmują się tego typu biznesem i świadczyć im usługi na zasadzie outsourcingu – tłumaczy. Dzisiaj jego spółka dostarcza polskim operatorom tzw. halodzwonki (muzykę, którą słychać gdy nasz rozmówca nie odbiera telefonu) i przymierza się do sprzedaży tego produktu także poza Polską.
– Mamy dobre relacje z polskimi operatorami, którzy są częściami międzynarodowych grup kapitałowych. To ułatwia nam rozmowy z operatorami zagranicznymi – wyjaśnia Igor Bokun. Deklaruje, że w niedługim czasie spółka zacznie pracować poza Polską dla grupy T-Mobile. Rozmawia też z Orange.
Kierowana przez Igora Bokuna firma miała w 2010 r. 9 mln zł przychodów i 1,5 mln zł zysku netto. Plan na 2011 r. zakłada wzrost obrotów do 13 mln zł i zysku netto do 2,3 mln zł.