Reklama
Rozwiń
Reklama

Internet TV zagraża płatnej telewizji. Europa się broni

Publikacja: 14.09.2011 11:51

– Zjawisko rezygnacji z płatnych platform na rzecz wideo serwowanego w internecie zaczyna wpływać na globalny rynek sieci kablowych. Szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie powoduje odpływ klientów usług telewizyjnych – komentuje ostatni raport na temat europejskiego rynku kablowego Guy Kisson, analityk firmy badawczej IHS. – Wyniki finansowe europejskiej branży kablowej za 2010 r. wskazują jednak, że niektóry regiony bronią się przed efektami tego zjawiska – dodaje analityk.

Wedle raportu IHS ubiegłoroczna wartość europejskiego rynku kablowego wyniosła 18,7 mld euro, czyli prawie 8 proc. więcej, niż rok wcześniej. Rynek zawdzięcza wzrost segmentowi cyfrowej TV (15,8 proc.), telefonii stacjonarnej (10,8 proc.) i szerokopasmowego dostępu do internetu (10,8 proc.) Liczba klientów europejskich sieci kablowych przekroczyła w ubiegłym roku 101 mln, czyli urosła o 3,2 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama