Internet TV zagraża płatnej telewizji. Europa się broni

Publikacja: 14.09.2011 11:51

– Zjawisko rezygnacji z płatnych platform na rzecz wideo serwowanego w internecie zaczyna wpływać na globalny rynek sieci kablowych. Szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie powoduje odpływ klientów usług telewizyjnych – komentuje ostatni raport na temat europejskiego rynku kablowego Guy Kisson, analityk firmy badawczej IHS. – Wyniki finansowe europejskiej branży kablowej za 2010 r. wskazują jednak, że niektóry regiony bronią się przed efektami tego zjawiska – dodaje analityk.

Wedle raportu IHS ubiegłoroczna wartość europejskiego rynku kablowego wyniosła 18,7 mld euro, czyli prawie 8 proc. więcej, niż rok wcześniej. Rynek zawdzięcza wzrost segmentowi cyfrowej TV (15,8 proc.), telefonii stacjonarnej (10,8 proc.) i szerokopasmowego dostępu do internetu (10,8 proc.) Liczba klientów europejskich sieci kablowych przekroczyła w ubiegłym roku 101 mln, czyli urosła o 3,2 proc.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont