– Zjawisko rezygnacji z płatnych platform na rzecz wideo serwowanego w internecie zaczyna wpływać na globalny rynek sieci kablowych. Szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie powoduje odpływ klientów usług telewizyjnych – komentuje ostatni raport na temat europejskiego rynku kablowego Guy Kisson, analityk firmy badawczej IHS. – Wyniki finansowe europejskiej branży kablowej za 2010 r. wskazują jednak, że niektóry regiony bronią się przed efektami tego zjawiska – dodaje analityk.
Wedle raportu IHS ubiegłoroczna wartość europejskiego rynku kablowego wyniosła 18,7 mld euro, czyli prawie 8 proc. więcej, niż rok wcześniej. Rynek zawdzięcza wzrost segmentowi cyfrowej TV (15,8 proc.), telefonii stacjonarnej (10,8 proc.) i szerokopasmowego dostępu do internetu (10,8 proc.) Liczba klientów europejskich sieci kablowych przekroczyła w ubiegłym roku 101 mln, czyli urosła o 3,2 proc.