Aktualizacja: 22.05.2025 04:56 Publikacja: 26.09.2011 07:19
Tylko 20 proc. klientów korzystało z pakietów usług telekomunikacyjnych w 2010 r. Jednak atrakcyjność cenowa ofert wiązanych powoduje, że na taką opcję decydować będzie się coraz więcej osób, czytamy w raporcie Urzędu Komunikacji Elektronicznej analizującym ceny pakietów usług wiązanych double play i triple play w ofercie największych polskich operatorów telekomunikacyjnych i sieci kablowych.
Jak podkreśla UKE pakietyzacja usług jest jednym z głównych trendów charakteryzujących rynek telekomunikacyjny. W 2010 roku z oferty wiązanej skorzystało około 2,1 mln użytkowników, generując przychody dla operatorów na poziomie 3,8 mld zł. Jednak analiza pokazuje, że operatorzy mają tu jeszcze ogromne możliwości zwiększania przychodów. Z badań konsumenckich przeprowadzonych w grudniu ubiegłego roku przez PBS DGA oraz CBM Indicator wynika, że jeszcze ponad 80 proc. klientów nie korzysta z telekomunikacyjnych pakietów. Jeśli klient już decyduje się na dwie usługi u operatora jest to zazwyczaj pakiet double play – 81,3 proc. abonentów. Tylko nieco ponad 18 proc. klientów wybrało wariant triple play. Z pakietu czterech usług korzystało zaledwie 0,4 proc. użytkowników, ale tu na razie i oferta jest skromna. Jeśli ktoś decyduje się na zakup usług w pakiecie, to zdecydowanie najczęściej jest to internet z telewizją (54 proc.), co siłą rzeczy w uprzywilejowanej sytuacji długo stawiało kablówki.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas