Internet i telewizja to dla większości Polaków pakiet optymalny

Publikacja: 26.09.2011 07:19

Tylko 20 proc. klientów korzystało z pakietów usług telekomunikacyjnych w 2010 r. Jednak atrakcyjność cenowa ofert wiązanych powoduje, że na taką opcję decydować będzie się coraz więcej osób, czytamy w raporcie Urzędu Komunikacji Elektronicznej analizującym ceny pakietów usług wiązanych double play i triple play w ofercie największych polskich operatorów telekomunikacyjnych i sieci kablowych.

Jak podkreśla UKE pakietyzacja usług jest jednym z głównych trendów charakteryzujących rynek telekomunikacyjny. W 2010 roku z oferty wiązanej skorzystało około 2,1 mln użytkowników, generując przychody dla operatorów na poziomie 3,8 mld zł. Jednak analiza pokazuje, że operatorzy mają tu jeszcze ogromne możliwości zwiększania przychodów. Z badań konsumenckich przeprowadzonych w grudniu ubiegłego roku przez PBS DGA oraz CBM Indicator wynika, że jeszcze ponad 80 proc. klientów nie korzysta z telekomunikacyjnych pakietów. Jeśli klient już decyduje się na dwie usługi u operatora jest to zazwyczaj pakiet double play – 81,3 proc. abonentów. Tylko nieco ponad 18 proc. klientów wybrało wariant triple play. Z pakietu czterech usług korzystało zaledwie 0,4 proc. użytkowników, ale tu na razie i oferta jest skromna. Jeśli ktoś decyduje się na zakup usług w pakiecie, to zdecydowanie najczęściej jest to internet z telewizją (54 proc.), co siłą rzeczy w uprzywilejowanej sytuacji długo stawiało kablówki.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa